Jak wygląda skuteczny zespół sprzedażowy?
Z pewnością wiele razy zastanawiałeś się, jak powinien wyglądać zespół sprzedażowy, który odnosi sukcesy. Z kompetentnym kierownikiem zespołu i świetnie wyszkolonymi i utalentowanymi sprzedawcami. Zapewne zadawałeś sobie również pytania, co powoduje, że jedne zespoły odnoszą sukcesy, a inne nie.
Budowanie zespołu, który odniesie sukces wymaga skupienia na następujących obszarach:
-
Każdy członek zespołu, łącznie z jego Kierownikiem, musi znać i rozumieć cel i wizję firmy, czyli dlaczego w ogóle firma istnieje.
-
Każdy w zespole musi wiedzieć, jak realizować cele własne i firmy oraz jaką rolę w strukturze ma pełnić.
-
Każdy musi znać zakres swojej odpowiedzialności oraz być gotowym do rozliczania się ze swoich zadań.
-
Kierownik zespołu musi, na bazie strategii firmy, opracować plan cząstkowe dla swojego zespołu.
- Kierownik musi być ekspertem w obszarze komunikacji. Musi również umiejętnie rozliczać swoich podwładnych z wykonanych (bądź nie) zadań.
Cele
Większość sprzedawców nie potrafi zbyt długo koncentrować się na celach długoterminowych. Są zbyt odległe i zbyt duże. Oni bazują na celach cząstkowych i krótkoterminowych. To dotyczy również Kierowników Zespołów.
Odpowiedzialność
Priorytety i zarządzanie czasem
Każdy z zespołu jest odpowiedzialny za swoje działania. Musi komunikować postępy swoich działań i być przygotowanym na wdrożenie ewentualnych zmian.
Priorytety i zarządzanie czasem
Jak Twoi ludzie radzą sobie w tym obszarze? Czy wiedzą, które zadania są ważne, a które pilne? Biznes zmienia się błyskawicznie, podobnie potrzeby klienta. Znając priorytety będziesz mógł ustalić, co w danej chwili przyniesie najwięcej korzyści dla firmy. Twoi ludzie muszą dokładnie wiedzieć, jak szybko i na co reagować w pierwszej kolejności.
Zespoły sprzedażowe, które osiągają ponadprzeciętne rezultaty znają główny cel i wizję firmy, a menedżerowie tych zespołów potrafią uszczególowić wizję firmy i przedstawić cele cząstkowe i odpowiednio delegować zadania.
D.D.
Podobne artykuły:
Skuteczny oddział sprzedaży
Czy Twój menedzer również sprzedaje
Dlaczego Twoi sprzedawcy nie lubią pozyskiwać referencji
Mam swój system sprzedaży
Liczy się tylko sprzedaż – case study
Gwiazda w zespole – case study
Sprzedaż vs etyka – case study
Jak zbudować sobie zespół sprzedażowy
Określenie czynnika ROTI
Podobne artykuły:
Skuteczny oddział sprzedaży
Czy Twój menedzer również sprzedaje
Dlaczego Twoi sprzedawcy nie lubią pozyskiwać referencji
Mam swój system sprzedaży
Liczy się tylko sprzedaż – case study
Gwiazda w zespole – case study
Sprzedaż vs etyka – case study
Jak zbudować sobie zespół sprzedażowy
Określenie czynnika ROTI