Liczy się tylko sprzedaż? – case study

img_237
Rozmowa dwóch szefów sprzedaży. Paweł pracuje w branży FMCG, a drugi  – Wojtek jest szefem zespołu w branży części samochodowych. Prywatnie są dobrymi znajomymi.

 
– Wojtek, mam jeden problem. Duży problem – powiedział Paweł.
 
– No, słucham stary… – odpowiedział zaciekawiony Wojtek.
 
– Jeden z moich sprzedawców, bardzo zdolna bestia, zamknął sprzedaż naszych napojów do sieci 14 sklepów w całej zachodniej Wielkopolsce. Zawsze był dobry, budował świetne relacje z klientami. Nie zapominał o żadnym kliencie. Dla każdego zawsze miał jakiś drobny świąteczny upominek. Miał nawet na to skromny budżet.
 
– No to gdzie jest ten problem, bo ja go nie widzę – odpowiedział Wojtek
 
– Problemem jest mój sprzedawca. Mówiłem ci, zamknął sprzedaż dla sieci marketów spożywczych…  za łapówkę. Zaopatrzeniowiec sieci dostanie 5% wartości kontraktu, który opiewa na pół miliona złotych rocznie, rozumiesz? Drobne upominki to jedna rzecz, a łamanie prawa to zupełnie inna para kaloszy! Co więcej, mój sprzedawca nie widzi w tym nic złego .Jestem zły na człowieka, że poszedł na całość z tą łapówą, ale z drugiej strony nie stać mnie na to, żeby stracić tak dużego klienta– powiedział widocznie poirytowany Paweł
 
– Paweł, to jest problem, ale ja bym tego tak nie demonizował. Teraz tak każdy robi. Chcesz przetrwać w tym biznesie, to musisz się do tego przyzwyczaić. Wiem, że sprzedajesz dobre produkty, więc nikt nie traci na takim układzie. Nie ruszaj tego, nikt nic nie wie, wszyscy są szczęśliwi. Jak dla mnie, to twój problem nie jest prawdziwym problemem…
 
– Taa, łatwo ci mówić… – odpowiedział zrezygnowany Paweł.
 
PYTANIA:
 
Czy Wojtek ma rację, by nie ingerować w pracę sprzedawcy?
 
Co Wy zrobilibyście na miejscu Pawła?


Podobne artykuyły:Skuteczny oddział sprzedaży

Czy Twój menedzer również sprzedaje

Dlaczego Twoi sprzedawcy nie lubią pozyskiwać referencji

Mam swój system sprzedaży

Jak wygląda Twój system sprzedażowy

Gwiazda w zespole – case study

Sprzedaż vs etyka – case study

Jak zbudować sobie zespół sprzedażowy

Określenie czynnika ROTI