Postawa sprzedażowa

img_563
Skuteczne sprzedawanie wymaga nie tylko poznania produktu czy usługi ale przede wszystkim przyjęcia odpowiedniej postawy sprzedażowej.



Sprzedaż bowiem jest ponad wszystko postawą. Sukces w sprzedaży określa się tym, kim jest sprzedawca, jego podejścia do klienta, produktu, firmy.



Pewność siebie. Rozumiana jako pozycjonowanie siebie jako eksperta, który doskonale zna produkt oraz swoich klientów.



Wiara we własne umiejętności. Pewny siebie sprzedawca wierzy, że potrafi sprzedawać. Ma solidne podstawy, by móc powiedzieć, że potrafi budować trwałe relacje i zaufanie klientów. Wiara w sukces nie gwarantuje sprzedaży, ale znacznie zwiększa szanse sprzedawcy. Jeśli Twoi ludzie nie potrafią uwierzyć, że mogą sprzedawać, to z góry skazują się na porażkę. Jeśli Ty nie wierzysz w sukces, to Twoje wątpliwości z całą pewnością udzielą się reszcie zespołu skutecznie go demotywując.



Umiarkowany optymizm. Ślepa wiara w sukces to nie jest dobra praktyka. Wierzysz w sukces, bo znasz swój produkt, znasz profesjonalizm swoich sprzedawców etc. Innymi słowy, masz wystarczająco dużo informacji, by być optymistą!



Poczucie dumy z firmy. Czy identyfikujesz się z firmą, dla której pracujesz? Czy Twoi ludzie się z nią identyfikują? Czy jesteście dumni, że pracujecie właśnie dla tej firmy, że sprzedajecie te konkretne produkty lub usługi?



Opieka nad klientem. Profesjonalizm w sprzedaży to również postawa opiekuńcza rozumiana jako gotowość do zajmowania się problemami innych (klientów) tak, by przede wszystkim im pomagać w codziennej pracy (nie sprzedawać), interesować się ich biznesem, ale również ich życiem prywatnym. Wysłanie świątecznych, czy urodzinowych życzeń kosztuje niewiele.



Gdy Twoi klienci będą czuli, że traktujecie ich indywidualnie to zwiększą swoje zaufanie to Was jako ekspertów, a zaufanie to podstawa w tym biznesie.



D.D



Podobne artykuły:

Trening sprzedażowy

Sekrety wyjątkowej aktywności sprzedawców

Określone oczekiwania – kryterium sukcesu w sprzedaży

Trzy stopnie zaangażowania sprzedawców