Trzy stopnie zaangażowania sprzedawców

img_600
Zaangażowanie w pracę sprzedawców, to istotny składnik sukcesu całego zespołu. Oczywiście istnieją jeszcze inne czynniki (wzajemne relacje, jasne cele, szkolenia etc.), ale zaangażowanie to czynnik, który jest najczęściej pomijany.

Zespoły, by odnosiły sukcesy, muszą charakteryzować się trzema podstawowymi sposobami zaangażowania:



1. Zaangażowanie w sukces.

W sukces każdego członka zespołu. Zespoły, które odnoszą sukcesy składają się z ludzi, którzy aktywnie się wspierają, wierzą w swój sukces. Ten typ zaangażowania jest bardzo pożądany, sprzedawcy bowiem chętniej sobie pomagają i chętniej biorą na siebie odpowiedzialność za obowiązki swoich kolegów. To skutkuje większą skutecznością zespołu, mniejszym wypaleniem zawodowym poszczególnych członków i bardzo korzystnie wpływa na atmosferę  i relacje pomiędzy sprzedawcami.



2. Zaangażowanie w zespół.

Taki zespół rozumie swoją rolę i znaczenie w całej firmie.  Zespoły charakteryzujące się takim typem zaangażowania będą gotowe stawić czoła wielu kryzysom i przeciwnościom, ponieważ będą wyjątkowo silne swoją jednością.



3. Zaangażowanie i poświęcenie dla organizacji (firmy), jej wizji i celów.

Gdy zespoły widzą swoją pracę jako wartość dodaną lub nawet główny składnik sukcesu swojej firmy, to możemy mówić o tym typie zaangażowania. To jedna z najwyższych form zaangażowania.

Twoim zadaniem jako menedżera zespołu jest dbanie, by wszystkie trzy formy zaangażowania były na jak najwyższym poziomie.

Przyjrzyj się zaangażowaniu każdego sprzedawcy z osobna. Później dokonaj przełożenia na cały zespół i oceń stopień tego zaangażowania. Im silniejsze i bardziej zbalansowane zaangażowanie (istotne jest, by zespół przejawiał zdrową aktywność we wszystkich trzech typach, nie tylko w jednym) tym silniejszy i bardziej produktywny ten zespół będzie.



D.D.

Podobne artykuły:

Trening sprzedażowy

Sekrety wyjątkowej aktywności sprzedawców

Określone oczekiwania – kryterium sukcesu w sprzedaży