Na co zwracają uwagę dobrzy menedżerowie oddziałów? Cz. 1


Najlepsi menedżerowie, to ci, którzy są produktywni, lojalni, pasują do roli, w której się znaleźli oraz do całej organizacji.Chcesz być dobrym menedżerem? Zwracaj uwagę na poniższe, kluczowe, obszary.

 

Produktywość
Czy Twoi podwładni wykonują swoje obowiązki na czas i zgodnie ze standardami jakościowymi? To ważny czynnik, któremu należy się przyjrzeć, a który ma duży wpływ na jakość pracy. Czy masz regularny proces ustalania celów, mierzenia postępów i zdobywania informacji zwrotnej? Czy Twoi menedżerowie są zadowoleni ze swojej pracy? Czy rywalizują między sobą? Odpowiedzi powiedzą Ci dużo o ich produktywności.

 
Lojalność i poświęcenie
Czy Twoi podwładni postrzegają jako prestiż, że pracują w Twojej firmie? Czy chwalą się tym wśród innych? Jak oceniasz ich lojalność i jak to sprawdzasz? Jak ocenisz ich poświęcenie? Czy starają się wdrażać własne pomysły usprawnienia pracy? Lojalnego i oddanego pracownika można rozpoznać po wielu czynnikach, musisz tylko nauczyć się rozpoznawać wykorzystywać sygnały.

 
Dobre pomysły, pozytywne zachowanie i umiejętność budowania relacji
Czy Twoi sprzedawcy lubią spotykać się z klientami, rozwiązywać ich problemy, przedstawiać nowe pomysły? Czy może jest odwrotnie i słyszysz same narzekania na klientów na kierowników zespołów i musisz rozwiązywać nieustannie konflikty?

 
Znajomość mocnych i słabych stron swoich ludzi
Absolutna podstawa w zarządzaniu. Czy znasz tak dobrze swoich podwładnych? Najlepsi menedżerowie mają dossier swoich podwładnych ze wszystkimi istotnymi informacjami na ich temat. Przede wszystkim tego, w czym są mocni i co ich w danej chwili motywuje. Dodatkowo, wiedża także, jakie role w zespole preferują, jakie style zarządzania są dla nich odpowiednie etc. Jeśli ludzie wykonują swoją pracę ponieważ muszą, a nie chcą, to system w końcu się załamie.

 
Stały rozwój
Rozumiany bardzo szeroko. Chodzi o poprawę własnych umiejętności, szkolenia podwładnych, ale również o rozwój całej firmy. Czy wskaźniki biznesowe poprawiają się? Jeśli nie, to mogą to być sygnały m.in. złego zarządzania. Jakie procesy szkoleniowe są używane w Twojej firmie? Czy są to stałe działania? 

 
D.D.



Podobne artykuły:

Jaki powinien byc kierownik zespołu

Dobre praktyki młodych stażem menedżerów

Szef coachem

Siedem grzechów głównych lidera

Na co zwracają uwagę dobrzy menedżerowie zespołu

Zarządanie twarde czy miękkie

Jak menedżerowie oszukują samych siebie