Dobre praktyki ‘młodych’ stażem menedżerów

img_459
Awansowałeś na menedżera. W końcu ktoś docenił Twój wysiłek i poświęcenie. To wspaniała wiadomość. Oto kilka wskazówek, jak nie zmarnować tej szansy.



1. Awansując np. na dyrektora oddziału znalazłeś się na dolnym szczeblu swojej kariery menedżera struktur sprzedażowych. Pamiętaj, że to dopiero początek!



2. Bycie menedżerem, to nie przywilej, a obowiązek. Mitem jest, że cały zespół pracuje tylko na sukces szefa. To menedżer jest po to, by zadbać o sukces całego zespołu: ma zapewnić wszelkie możliwe wsparcie.



3. Zaakceptuj fakt, że będziesz popełniał błędy. Nikt nie zaczynał nowej pracy i nie popełniał przy tym błędów. Zarządzanie pojedynczym zespołem trochę jednak się różni od zarządzania oddziałem (gdzie zarządzasz np. kilkoma zespołami sprzedażowymi oraz ich menedżerami). Miej jednak świadomość, że Twoje błędy będą miały teraz wpływ na większą liczbę podwładnych.



4. Ukrywaj swoje frustracje. Dni kiedy mogłeś sobie ponarzekać na firmę i przełożonych dawno się skończyły. Od tej pory wszystko co powiesz, jest oficjalnym stanowiskiem firmy. Nie możesz sobie pozwolić na nieprzemyślane wypowiedzi.



5. Rozmawiaj z przełożonymi. Nowe stanowisko, nowy szef. Rozmawiaj z nim, staraj się rozpoznawać jego oczekiwania i jego preferencje, jeśli chodzi o styl zarządzania. Nie pozwól nigdy, by Twój szef dowiadywał się od osób trzecich informacji, które powinien dostać od Ciebie!



6. Rozmawiaj z zespołem. Udzielaj informacji zwrotnej tak często jak to tylko możliwe. Dowiedz się, czego Twoi podwładni oczekują od Ciebie i dokładnie przekazuj swoje oczekiwania.



7. Bądź przykładem. Ludzie kopiują zachowania swoich szefów, dlatego musisz zachowywać się tak, jak chcesz by Twoi ludzie się zachowywali.



8. Poznaj kulturę organizacyjną. Każda firma ma swoje unikalne środowisko. Każdy oddział firmy również. Rozpoznaj je dokładnie i dopasuj do niego swój styl zarządzania.



9. Bądź gotowy by być nielubianym. Każdy chce być lubiany. To bardzo silna ludzka potrzeba. Menedżer jednak ma być przede wszystkim skuteczny. Ludzie nie muszą się  z Tobą zgadzać, ale muszą darzyć Cię respektem.



10. Bądź sobą. Menedżerowie po awansie starają się być kimś innym niż są w rzeczywistości. Jednym z powodów, dla których dostałeś awans jest to kim jesteś (Twoje umiejętności, cechy charakteru etc.)



D.D.



Podobne artykuły:

Szef coachem

Siedem grzechów głownych lidera

Na co zwracają uwagę dobrzy menedżerowie zespołu

Zarządanie twarde czy miękkie

Jak menedżerowie oszukują samych siebie