8 wskazówek właściwej komunikacji

img_365
Większość z nas nigdy nie uczyła się poprawnych i skutecznych metod komunikacji. Dlatego menedżerowie często są bezradni w obliczu konfliktów, czy załamania komunikacji etc.

 

Chcemy by nas słuchano, ale nie przykładamy należytej uwagi do jakości komunikatów, które tworzymy. Chcemy, by nas rozumiano, ale nie potrafimy sprawdzać skuteczności naszych komunikatów. Chcemy, by nas akceptowano, ale nazbyt często próbujemy za wszelką cenę dowieść naszej racji – np. za pomocą konfrontacji.Chcemy, by nasi menedżerowie i sprzedawcy osiągali konkretne wyniki, ale jednocześnie nie potrafimy określić dokładnie, jakie cele zadania mają być wykonane, w jaki sposób i kto jest odpowiedzialny.

 
Nie potrafimy słuchać, ale jednocześnie pragniemy rozumieć komunikaty, które do nas docierają. Oceniamy partnera komunikacji zamiast skupiać się na przekazie.

 
By wzmocnić swoje umiejętności komunikacji odpowiedz sobie na następujące pytania: 
  • Czy biorę pełną odpowiedzialność za swój przekaz? Pamiętaj, liczy się to, co słyszy Twór rozmówca!

     
  • Czy szanuję poglądy podwładnych?

     
  • Czy podwładny może zawsze liczyć na to, że go wysłucham?

     
  • Gdy deleguję zadania, to czy zawsze robię to w sposób prosty i konkretny?

     
  • Czy stosuję parafrazę?

     
  • Czy wiem, jak sprawdzać skuteczność własnej komunikacji?

     
  • Czy potrafię komunikować się bez uprzedzeń i oceniania rozmówcy?

     
  • Jeśli wynik rozmowy nie spełnia Twoich oczekiwań, to czy wiesz co zmienić w tym obszarze?

     
Profesjonalna komunikacja jest kluczowa w każdym biznesie. W sprzedaży ma szczególne znaczenie – jest gwarantem Twojego sukcesu jako menedżera oddziału sprzedaży, który musi delegować zadania swoim menedżerom, ale również podległym sprzedawcom.

 
D.D.



Podobne artykuły:

Komunikacja wypowiedzenia

Zadawanie właściwych pytań

Zasady perswazji

Komunikacja wewnętrzna

8 wskazówek właściwej komunikacji