PILNE! Potrzebny sprzedawca!

img_61

 

Jakie są najlepsze sposoby na znalezienie dobrego sprzedawcy? Dobre pytanie! Wielu menedżerów ma swoje sposoby. Niektórzy korzystają z pomocy rekruterów, jeszcze inni korzystają z bardziej tradycyjnych metod rekrutacji, czyli ogłoszeń w mediach. To rozwiązanie nadal jest najbardziej popularne.

Żeby zwiększyć swoje szanse na znalezienie dobrego sprzedawcy, za pomocą dobrze skonstruowanego ogłoszenia, zapoznaj się z następującymi krokami:

KrokI.Dokładnie opisz swój program.Twój program, to cały pakiet Twojej oferty. Pokaż potencjalnemu sprzedawcy, co będzie miał ze współpracy z Tobą. Ten pakiet zawiera również szczegółowe określone oczekiwania, obszar działania, opis stanowiska pracy itd. Dodaj do tego sytuację na rynku i działalność konkurencji. To zadanie wymaga dużo Twojej uwagi i pracy. Wszystkie elementy programu muszą być przedstawione w sposób jasny i konkretny. W przeciwnym wypadku dojdzie do nieporozumień w procesie komunikacji, a w skrajnym wypadku, możesz zatrudnić niewłaściwą osobę.

Krok II. Dokładnie opisz profil kandydata. Gdy opisałeś już program, następnym krokiem będzie opisanie profilu „idealnego” kandydata na sprzedawcę. Zwróć uwagę na takie aspekty jak: doświadczenie, opis behawioralny kandydata i jego charakter. To, w jaki sposób kandydat się zachowuje, jak panuje nad swoimi emocjami i jaki ma wpływ na emocje całej grupy, jest bardzo istotnym elementem oceny. Jeśli chodzi o cechy charakteru, zwracaj uwagę na wytrwałość, wysoki poziom energii, otwartość na ludzi, kompromisowość itp. To ważniejsze niż znajomość produktu, określone umiejętności techniczne, których można się przecież wyuczyć.

Krok III. Oceń mocne i słabe strony swojego programu. Myśl o tym ogłoszeniu, jako o odpowiedzi na konkretne zapotrzebowanie: szukasz dobrych sprzedawców, w takim razie Twoje ogłoszenie musi być skierowane bezpośrednio do sprzedawców. Potencjalni sprzedawcy różnią się miedzy sobą. Różnią się doświadczeniem, pochodzeniem, oczekiwaniami, ambicjami itd. Tak jak klienci, sprzedawcy powinni być klasyfikowani do podgrup, tak by ogłoszenie było adresowane do grupy, która będzie najczęściej na nie odpowiadać. Mówiąc prościej: znajdź swój target!

Jak już to zrobisz, to czas na pracę nad detalami ogłoszenia.

Krok IV. Zaprojektuj ogłoszenie. Przede wszystkim tytuł. Tylko atrakcyjny nagłówek przyciągnie uwagę potencjalnego kandydata. Po nagłówku zaprezentuj korzyści Twojego programu, najlepiej wyliczając je w formie punktowej. Oto przykład:

  • Dołącz do firmy z 50 letnią tradycją.
  • Zarządzaj własnym obszarem sprzedażowym.
  • Uzyskaj nieograniczoną prowizję.
  • Weź udział w atrakcyjnych i innowacyjnych szkoleniach sprzedażowych.

Na końcu podaj wszelkie istotne informacje dotyczące firmy: nazwę, adres, telefon. By dodać wiarygodności, na ogłoszeniu umieść logo firmy.

Krok V. Umiejętnie umieść ogłoszenie w mediach.W zasadzie oznacza to umieszczenie ogłoszenia w najlepszych branżowych (i nie tylko) gazetach, portalach internetowych, w możliwie najbardziej widocznych miejscach.

Podążanie za takim procesem może znacznie zwiększyć ilość i jakość odpowiedzi.

D.D.

Podobne artykuły:

Rekrutuj najlepszych

Wiedzieć kogo szukać

O czym należy pamiętać podczas rekrutacji

Rozmowa kwalifikacyjna

5 błędów rekrutacyjnych