O czym pamiętać podczas rekrutacji sprzedawcy

img_425

Można bez ustanku powtarzać, że źle przeprowadzona rekrutacja jest głównym powodem frustracji menedżerów, czasami rozpadu całego zespołu. Koszty są ogromne. Dlatego menedżerowie, którzy zdają sobie sprawę z tego, jak istotny jest to proces, stale udoskonalają swoje metody, umiejętności i narzędzia.



Jako menedżer zespołu musisz pamiętać o następujących faktach:
  • Większość kandydatów podaje nieprawdziwe informacje w CV.

     
  • Dwie trzecie zatrudnionych sprzedawców rozczarowuje już w pierwszym kwartale od zatrudnienia.

     
  • Dwie trzecie sprzedawców wolałaby pracować gdzie indziej.

     
  • W zdecydowanej większości decyzje o zatrudnieniu podejmowane są pod wpływem impulsu lub pierwszego wrażenia.

     
  • Większość zwolnień spowodowana jest nie brakiem umiejętności „technicznych”, ale umiejętności miękkich niezbędnych do współpracy z klientami.

     
  • Menedżerowie podczas rekrutacji w większości nie zwracają uwagi na umiejętności miękkie, tylko właśnie na umiejętności twarde. A przecież tylko tych drugich można się nauczyć.

     
  • Badania przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych wykazały, że standardowa rozmowa kwalifikacyjna decyduje tylko w ok. 15% o sukcesie rekrutacji sprzedawcy.
Rozmowa kwalifikacyjna, jak widać nie jest skutecznym narzędziem rekrutacyjnym. Tylko kompleksowy proces, zakładający szereg rozwiązań i metod  np. referencje, pogłębiony wywiad środowiskowy etc.) może być podstawą do udanej rekrutacji.

 
D.D.

Rekrutuj najlepszych

Wiedzieć kogo szukać

Rozmowa kwalifikacyjna

5 błędów rekrutacyjnych

Rekrutacja pracownika