Prezentacja sprzedażowa

img_551
To jeden z decydujących etapów  procesie sprzedaży – zaprezentowanie oferty klientowi. Jeśli jesteś dobrze przygotowany wszystko powinno pójść jak należy, pamiętaj jednak o kilku kwestiach.

  1. Porządek prezentacji.Zaprezentuj sam produkt, jego funkcje i cechy oraz zalety, zaczynając od najważniejszej kończąc na najmniej ważnej.
  2. O cenie najlepiej powiedzieć na samym końcu, wówczas, gdy klient będzie już zdecydowany na zakup danego produktu. Jełki pytania o koszty pojawią się wcześniej wytłumacz klientowi, że powiesz o tym za chwilę.
  3. Staraj się zaktywizować klienta, zadawaj mu pytania, proś o wyjaśnienia, przeliczenia, staraj się znaleźć jak najwięcej aktywizatorów, bodźców dodatkowych, wszystko by klient nie był znudzony.
  4. Ważne jest nie tylko co powiesz, ale też jak to zrobisz, dlatego pomoce wizualne są jak najbardziej w cenie .Wiadomo że tylko kilka procent z komunikatu dociera do mózgu przez słowa, reszta to inne zmysły, takie jak – wzrok, słuch, dotyk, zapach, dlatego tak ważne jest, by aktywizować ich jak największą ilość. Wszelkie ilustracje, zdjęcia, wykresy mogą okazać się bardzo pomocne.
  5. Staraj się na bieżąco dostosowywać swoją prezentację do potrzeb klienta. Musisz być elastyczny i jeśli na przykład chcesz wymienić 10 cech, ale klient już  po pierwszej chce kupić produkt, nie musisz opowiadać o kolejnych dziewięciu.
  6. Nie kłóć się z klientem, nawet jeśli jego opinie czy komentarze są mylne To największy błąd.
  7. Krytyka konkurencji do niczego nie prowadzi. Może to zezłościć klienta, albo sprawić, iż uzna on sprzedawcę za aroganckiego. Sprzedawca może w zamian powiedzieć, że produkty konkurencji są niezłe, ale nie posiadają kilku cech które maja twoje produkty.

„Techniki sprzedaży”, Lennart Rosell, wydawnictwo BL Info Polska Sp. z o.o., Gdańsk