Zrozumieć swój biznes. 11 pytań, które powinieneś sobie zadać.
By w pełni zrozumieć sprzedaż i branżę w jakiej działasz dobrze jest zadać sobie kilkanaście następujących pytań.
- Jaka jest strategia kontaktowania się z potencjalnymi klientami, którzy nic o mnie (mojej firmie)nie wiedzą?
- Jakie produkty/usługi byłyby najbardziej atrakcyjne dla klientów? Co klient by kupił najchętniej?
- Jaki jest główny powód, dla którego obecni klienci kupują właśnie u mnie?
- Dlaczego inni nie kupują u mnie? W takim razie od kogo kupują i dlaczego?
- Jakie są największe przeszkody dla mnie i mojej konkurencji na rynku?
- Czy mam skuteczny system pozyskiwania referencji od klientów?
- Co klienci sądzą o firmie?
- Jaka jest aktywność mojej konkurencji? Gdzie jesteśmy podobni, a w jakich obszarach różnimy się?
- Jaka jest rotacja sprzedawców w moich zespołach sprzedażowych (jeśli jest wysoka to dlaczego?)
- Jak często zapewniam swoim podwładnym szkolenia?
- Czy moi podwładni wiedzą, czego od nich oczekuję?
- Czy ja wiem, czego oczekują ode mnie moi ludzie?
To tylko niektóre z olbrzymiej listy istotnych pytań, na które każdy menedżer musi starać się odpowiedzieć. Te pytania, to pytania o rozwój biznesu (sprzedaży), który jest błędnie rozumiany jako jedynie wzrost sprzedaży. Rozwój w sprzedaży to znacznie więcej niż tylko wzrost wolumenu sprzedaży. Tutaj chodzi bardziej o „styl życia” Twojego działu i firmy, w której pracujesz.
D.D.
Podobne artykuły:
Sukces w sprzedaży to umiejętność wpływania na ludzi
Jak oceniać menedżerów
Gdy szkolenie sprzedażowe nie działa
Najlepszy sprzedawca awansować czy nie
Jak prowadzić ludzi po kryzysie
Siła pozytywnej informacji zwrotnej
Ogólne uwagi do oceny członków zespołu sprzedażowego