Liderzy sprzedaży nie sprzedają!

img_859
Jeśli jesteś liderem sprzedaży, a przez to rozumiem, że przewodzisz grupie sprzedawców, to ostatnią rzeczą, jaką powinieneś robić, to sprzedawać.



Twoim zadaniem jest przewodzić zespołowi sprzedażowymi i wspierać swoich ludzi np. poprzez coaching.



Twój opis stanowiska pracy nie powinien wspominać nic o prowadzeniu własnej sprzedaży.

Często wypowiadałem się na temat telefonów sprzedażowych, które ja nazywam na „4 nogi”. To sytuacja, gdy Ty i Twój sprzedawca razem dzwonicie do klienta. Nie ma w tym nic złego, to właściwie Twój obowiązek.



Jak inaczej będziesz wiedział, czy podwładny dobrze wykonuje swoje obowiązki, jeśli nie zobaczysz go w akcji?

Po drugie, uczestnicząc w działaniach podwładnego, będziesz miał możliwość udzielenia natychmiastowego wsparcia i uczenia sprzedawcy na bieżąco.



Jest jeszcze wiele innych powodów, dla których powinniśmy tak robić jednakże sama sprzedaż, to już nie nasza „działka”.



Sprzedaż, to obowiązek sprzedawcy.



W momencie, gdy wkraczamy bezpośrednio i wykonujemy obowiązki sprzedawcy, to wysyłamy informację do niego, że jest tu tylko po to, by robić za kierowcę i tragarza, który będzie nosił nasze teczki na spotkania z klientami.



Co więcej, wysyłamy sygnał klientowi, że sprzedawca, z którym chce nawiązać współprace nie jest kompetentny i jeśli chce cokolwiek załatwić, musi kontaktować się z menedżerem.



Jeśli jesteś idiotą z przerośniętym ego, a jednocześnie masz niskie poczucie wartości i brakuje Ci pewności siebie oraz zaufania do podwładnych, to możesz działać w taki sposób i sprzedawać na własny rachunek. Zniszczysz własny biznes, a każdy zdrowo myślący sprzedawca nie będzie chciał dla Ciebie pracować.



Myślicie, że nie ma takich menedżerów. No cóż, są. Co gorsza 90% z nich w ogóle nie zdaje sobie sprawy ze szkodliwości swojej postawy.



Twoim zadaniem jest rozwijanie i szkolenie sprzedawców. Praca z nimi, by sami identyfikowali szanse przed jakimi stają oraz by osiągali jak najlepsze wyniki. To nie ma nic wspólnego z „zamykaniem” sprzedaży.



Mark Hunter


Mark Hunter, jest autorem książski  “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.





Oryginalny artykuł znajduje się tutaj


Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl