Dlaczego klienta nie obchodzi to, co robisz? 8 powodów

img_867
Jeśli chcesz sprzedawać więcej, to szybko zrób coś z tymi ośmioma powodami:



1. Dlaczego klienta ma obchodzić to, co robisz, jeśli Ty nie interesujesz się klientem? Nawet nie próbuj udawać, że klient Cię obchodzi, jeśli tak zrobisz, to klient pożegna się z Tobą jeszcze szybciej. Sprzedawcy z sukcesami szczerze interesują się klientem, jego biznesem, a nawet prywatnym życiem.



2. Nie ma żadnej różnicy pomiędzy tym, co sprzedajesz Ty, a co sprzedaje konkurencja.

Jeśli nie potrafisz podać przynajmniej pięciu korzyści, które odróżniają Cię od konkurencji, to jak możesz oczekiwać, że klient kupi od Ciebie?



3. Zero wiarygodnosci. Klient płaci za zaufanie i pewność siebie. Płaci za to bardzo dużo. Spraw, aby na każdym etapie procesu sprzedażowego klient czuł się pewny i bezpieczny.



4. Klient uważa, że jesteś nieudacznikiem, ponieważ tak się pozycjonujesz i prezentujesz.

Sam nie chciałbyś z kimś takim robić interesów, a więc dlaczego zakładasz, że klient będzie chciał? Jeśli nie potrafisz siebie odpowiednio sprzedaż, to jak zamierzasz budować zaufanie, pewność siebie i długotrwałe relacje?



5. Ty, sprzedawca, wiesz wszystko i nie wahasz się pokazać wszystkim dookoła, jaki mądry jesteś.

Sprzedawcy, którzy budują swoją pewność siebie kosztem klientów i innych ludzi z otoczenia nie powinni być w sprzedaży. Ich miejsce jest z powrotem w gimnazjum.

Salespeople who are trying to build their self-esteem off their customers shouldn’t be in sales.  They should be back in middle school where they belong.



6. Klient nie musi nic mówić. To Twoja „działka”.

Nie ma to jak ignorować to, co klient ma do powiedzenia. A jednak zbyt wielu sprzedawców to robi – ignoruje swoich rozmówców!



7. Sprzedawca nie wie, kiedy zamknąć sprzedaż.

Nie ma nic, co choćby przypominałoby profesjonalny proces sprzedażowy. Pokazuję się, prezentuję i znikam. Brakuje zamknięcia sprzedaży. Powód jest prosty – sprzedawca nie ma planu.



8. Nie masz nic, co mógłbyś pokazać klientowi, czego nie mógłby znaleźć w Internecie (lub co gorsza już sam znalazł).

Gdybyś przegapił tę wiadomość: Sprzedaż się zmieniła. Klienci są o wiele bardziej inteligentni niż wcześniej. Dzięki Internetowi właśnie.



Jeśli zatem chcesz sprzedawać więcej, to musisz bardzo poważnie potraktować powyższe punkty. Przyjrzyj się dokładnie własnemu procesowi sprzedażowemu, swojej postawie, swojej pewności, co do produktu, który sprzedajesz. Zastanów się, czy sprzedaż, to Twój zawód.



Jeśli jest, to jeszcze bardziej zwracaj uwagę na potrzeby swoich klientów – i pokazuj im, jak Twój produkt lub usługa mogą im pomóc w zdobywaniu ich celów.



Mark Hunter


Mark Hunter, jest autorem książski  “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.



Oryginalny artykuł znajduje się tutaj