6 sposobów w jakich sprzedawcy „zabijają sprzedaż”

img_874
Przeczytajcie listę i pomyślcie, ile z tych sześciu punktów odnosi się do Was. Jeśli uznacie, że żaden z poniższych nie jest waszym problemem, to się mylicie!



1. Brak konsekwencji

2. Mówią zbyt dużo

3. Myślą, że wszystko kręci się wokół nich

4. Ignorują klienta

5. Próbują udowodnić klientowi, że się myli

6. Nie proszą o zakup

 

Jesteśmy ludźmi wybrednymi. Mocno wierzymy w mit, że jeśli sprzedawcy rządziliby światem, to byłoby to lepsze miejsce.
Sześć powyższych punktów ma kilka wspólnych mianowników, a w szczególności egoistyczną postawę sprzedawcy. Możemy nie uważać się za ludzi skoncentrowanych przede wszystkim na sobie, ale w rzeczywistości, zbyt wiele jest sytuacji, gdy właśnie tak się zachowujemy, kiedy spotykamy się z klientem.

 
Musimy stale oceniać i modyfikować nasz proces sprzedażowy. Stawiać przed sobą powyższe punkty i zadawać sobie pytanie: Jak blisko jestem tych negatywnych zachowań?

 
Ujmuję problem łagodnie, dlatego pytanie, które zadałem, brzmo: Jak blisko… Nie powiedziałem: Jak często… ponieważ chciałem byście mogli lepiej ocenić problem. 

 
Zadajcie sobie najpierw dwa pytania:

 
Jak u mnie z konsekwencją w działaniu?

 
Ile czasu, podczas spotkania, mówi klient, a ile ja?

 
Bądźcie z sobą szczerzy. Jeśli spojrzycie wstecz i uczciwie ocenicie własne procesy sprzedażowe, to nikt z Was nie będzie mógł powiedzieć, żepowyższe błędy  Was nie dotyczą.

 
Właściwe pytanie, które musimy zadać, to: Jak dużo sprzedaży mógłbym zamknąć, gdybym nie popełniał tych błędów?


Mark Hunter

Mark Hunter, jest autorem książski  “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.



Oryginalny artykuł znajduje się tutaj