Komunikacja w zespole sprzedawców

img_375

Należy zadać sobie tylko jedno pytanie, by dowiedzieć się, czy strategie komunikacyjne, których używasz angażują w dostateczny sposób Twoich sprzedawców. Zastanów się, czy narzędzia i metody komunikacyjne, które stosujesz zmieniają postawy i zachowania Twoich ludzi? 

 
By osiągnąć wysokie zaangażowanie muszą wystąpić trzy rzeczy: 
  • Sprzedawca musi zacząć traktować firmę jako swoją własność.
  • Sprzedawca musi zrozumieć wizję (powód istnienia firmy na rynku).
  • Sprzedawca musi czuć się istotnym elementem procesu zmian.
Najważniejszym celem komunikacji ze sprzedawcą jest osiągnięcie tych trzech etapów. Spowodowanie, że podwładny otrzyma wszystkie niezbędne informacje, by postępować zgodnie z interesem całej organizacji i powie „Teraz rozumiem, dlaczego mam sprzedawać!”

 
Narzędzia są istotnym elementem w tym procesie, ale to, do czego naprawdę musisz dążyć to kreatywne metody angażowania sprzedawców w procesy zmian.

 
Oto cztery metody jak to osiągnąć:
  • By zmienić zachowania podwładnych musisz posługiwać się faktami. Dział marketingu to doskonałe źródło. Tam szukaj informacji na temat znajomości marki, zadowolenia klientów, działalność konkurencji etc. Gdy już uzyskasz te informacje, to skoncentruj się na ich przekazaniu podwładnym, tak by mogli angażować się we wdrażanie kolejnych zmian.
  • Zapewniaj informacje o: doświadczeniu klienta z produktem/usługą, którą kupują Twoi klienci.
  • Zapewniaj informacje o stanie firmy i wysokości sprzedaży w danych kwartałach.
  • Gdy zamierzasz komunikować i wdrażać zmiany nigdy nie rób tego sam. Szukaj wsparcia w innych działach, wśród swoich podwładnych (zwłaszcza wśród nieformalnych liderów w swoim zespole).
Komunikacja może skutecznie budować zaangażowanie podwładnych pod dwoma niezbędnymi warunkami: musi być dokładna (czyt. pełna, prosta, bezpośrednia) oraz szczera.

 
D.D.



Podobne artykuły:

Komunikowanie zmian

Komunikowanie złych wiadomości podwładnym

Narzędzia komunikacji – zebrania

Rola komunikacji w zarządzaniu zespołem sprzedażowym