Jak rozpocząć trudną rozmowę

img_425
Menedżer regionu nazbyt często musi takie rozmowy przeprowadzać. Najczęściej z podwładnymi, ale również z kluczowymi dla całej struktury regionalnej klientami. Czy macie jakieś rozmowy, które odkładacie? Być może próbowaliście rozpocząć taką rozmowę, ale nie Wam nie wychodziło?



Oto kilka wskazówek jak rozpocząć taką trudną rozmowę:



Chciałbym porozmawiać z Tobą o czymś, co pozwoli nam lepiej razem pracować.

Mamy różne poglądy na temat…………..Uważam jednak, że powinniśmy na ten temat porozmawiać.

Chciałbym poznać Twoją opinię na temat…………..Masz chwilę na rozmowę?

Chciałbym, abyśmy doszli do porozumienia i upewnić się, że rozumiemy ten problem tak samo. Czy możemy porozmawiać?

Wszystkie powyższe przykłady stanowią dobry punkt wyjścia do rozpoczęcia rozmowy



Praktyka, praktyka, praktyka.



Sztuka konwersacji, tak jak każda inna sztuka – wymaga ciągłej praktyki. Z tymi trzema krokami łatwiej będzie Ci rozmawiać z podwładnymi i klientami:

  • Satysfakcjonujący wynik działań, zależy od dwóch rzeczy: tego kim jesteś ( styl zarządzania: wspierający, zamknięty, otwarty), i co mówisz (jak komunikujesz)
  • Musisz umieć rozpoznawać problemy dokonywać ich segmentacji.
  • Przećwicz rozmowę sam ze sobą lub z kimś niezwiązanym z problemem. Rozważ możliwe scenariusze i staraj się przewidzieć rezultat takiej rozmowy.

Kluczem do przeprowadzenia skutecznej rozmowy jest znalezienie wspólnego celu takiej rozmowy. Jeśli uzgodnisz z rozmówcą już na początku, do czego taka rozmowa ma doprowadzić, to dojdziesz do przekonania, że trudne rozmowy wcale nie muszą takie być.



D.D.





Podobne artykuły:

Czy wiesz kiedy możesz zwolnić swoich menedżerów?

Czy Twoi menedżerowie są prawdziwymi liderami

Jak zwalniać Dyrektora Oddziału i nie zniszczyć atmosfery w zespole cz. I

Jak zwalniać Dyrektora Oddziału i nie zniszczyć atmosfery w zespole cz. II

Jak zatrzymać dobrego Dyrektora Oddziału?

Wymiana menedżerów