Jak odzyskać klienta

img_34

Twój sprzedawca stracił klienta. To również Twój problem i całego zespołu. Co robisz? Zapewne motywujesz swoich podwładnych do większych wysiłków w poszukiwaniu nowych klientów. Chcesz odrobić straty. To naturalne, ale może warto pomyśleć o tym, jak odzyskać straconego klienta?

Jesteś kierownikiem grupy sprzedażowej i na pewno nie raz w Twojej karierze Twój sprzedawca stracił klienta. Jeśli nie masz strategii „odzyskiwania” klientów we współpracy ze swoim przełożonym powinieneś:

  1. Stworzyć i wdrożyć system odzyskiwania.Odzyskiwaniem utraconych klientów nie może jednak zajmować się nowy, niedoświadczony sprzedawca. Trzeba zidentyfikować straconych klientów i sporządzić ich  listę.  Musisz wiedzieć, ilu klientów tracicie miesięcznie, to podstawa.2,

     
  2. Stworzyć plan odwiedzania straconych klientów. Na podstawie danych uzyskanych z raportów o straconych klientach, musisz wraz ze swoimi najbardziej doświadczonymi sprzedawcami opracować priorytety – który klient musi zostać odwiedzony w pierwszej kolejności, komu należy poświęcić więcej czasu etc. Podczas takich spotkań zadaniem Kierownika Zespołu jest słuchać, robić notatki, wsłuchiwać się w powody, dla których klient odszedł!

     
  3. Opracować system nagród za odzyskanie klienta.Sprzedawca musi wiedzieć, że opłaca mu się poświęcić czas i energię nie tylko na pozyskiwanie nowych klientów!

     
  4. Dokumentować sukcesy.Odzyskiwanie klienta, to proces i musi być to proces możliwy do powtórzenia. Jeśli odzyskasz kilku klientów, to zauważysz pewien schemat, który działa w odniesieniu do wszystkich. Musisz jedynie udokumentować ten proces i zrobić z niego program szkoleniowy dla podwładnych.

Odzyskiwanie klienta, nie jest łatwym zadaniem. Usłyszysz rzeczy, których nie chciałeś słyszeć, ale trudno jest naprawić problem nie dyskutując o nim.

D.D.



Podobne artykuły:

Dlaczego sprzedawcy mają nierentownych klientów

Dlaczego klienci nie lubią dawać referencji

Czy znasz swoich klientów

Klienci nie są równi

Jaka jest Twoja wartość dla klientów

Klient średni

Klient jak go szukać