8 powodów, dla których menedżerowie ponoszą porażki

img_356

Menedżerowie zespołów ponoszą porażki z dwóch głównych powodów: 
  • Nie potrafią zarządzać swoimi ludźmi
  • Nie potrafią wdrażać efektywnych procesów sprzedażowych
Większość menedżerów wierzy, że niewiele się zmieniło w zarządzaniu sprzedażą od czasu, gdy zostali menedżerami.  Dlatego starają się zarządzać podwładnymi tak, jak nimi zarządzano kilka lat wstecz. Nie trzeba nikogo przekonywać, że zmieniło się bardzo wiele w procesach zarządzania w ciągu ostatnich dwóch dekad wystraczy wspomnieć choćby Internet, coraz tańsze sposoby komunikacji, zwiększona konkurencja, nowe kanały sprzedażowe etc.

 
Oto, czego menedżerowie nie wiedzą:

 
  1.  Większość menedżerów nie wie, jak skutecznie wykorzystywać narzędzia rekrutacyjne. Skutek: zatrudniani są często ludzie niekompatybilni z celami firmy, jej kulturą, branżą itd.

     
  2. Menedżerowie nie mają wysoce skutecznego, jednolitego procesu sprzedaży produktów i usług. Skupiają się tylko na dobrych praktykach, opartych na obecnej sytuacji na rynku.

     
  3. Menedżerowie nie potrafią szkolić swoich podwładnych, ponieważ sami nie zostali w tym obszarze przeszkoleni.

     
  4. Menedżerowie nie posiadają umiejętności marketingowych i nie znają sposobów poszukiwania nowych klientów. To skutkuje tym, że ich sprzedawcy nie sprzedają odpowiednim klientom, tylko tym, którzy najpewniej nie kupią. 

     
  5. Menedżerowie wierzą, że nie ma sprzedaży, jeśli osobiście się w nią nie zaangażują. Innymi słowy wykonują pracę za swoich ludzi, którzy ograniczają się tylko do wyszukiwania potencjalnych kontaktów.

     
  6. Menedżerowie wierzą, że sprzedawcy powinni sprzedawać za wszelką cenę, nawet gdy klient nie jest gotowy, by kupić i ryzykują jego utratą.

     
  7. Większość menedżerów nadal wierzy, że klienci podejmują logiczne decyzje zakupowe. Gdyby to była prawda, to sprzedaż byłaby znacznie łatwiejsza. Jest inaczej, bo kupowanie to przede wszystkim emocje.

     
  8. Menedżerowie nie wiedzą, jak motywować swoich podwładnych, jak minimalizować ich obawy przed porażką, co powoduje, że sprzedawcy nie chcą się angażować. Zamykają się w swoich „strefach komfortu”. Koszt tego problemu jest olbrzymi.
D.D.



Podobne artykuły:

Być liderem: inspiracja vs motywacja

Czy Twoje zarządzanie zabija produktywność

5 największych błędów menedżera