7 technik rekrutowania kierowników zespołów

img_411
Zwracamy zbyt wiele uwagi na kwalifikacje zapisane w CV potencjalnego kandydata zaniedbując jego rzeczywiste zdolności komunikacyjne, które w większości przypadków, są kluczowym atutem w pracy menedżera.

 

Oto siedem technik, które pozwolą Ci uniknąć błędów rekrutacyjnych:


1. List motywacyjny
Niedoceniane źródło informacji. Proś o listy motywacyjne oraz CV. Błędem jest wymaganie tylko CV. List motywacyjny powie Ci bardzo dużo o zdolnościach komunikacyjnych kandydata.

 
2. Wybierz siedmiu
Na podstawie dokumentów wybierz siedmiu potencjalnych kandydatów.
3. Sprawdź dokumenty aplikacyjne
Porównaj CV kandydatów z ich listem motywacyjnym. Jest wysoce prawdopodobne, że ich CV będzie bardzo dobre. Ludzie, którzy potrafią dobrze „sprzedać” swoją osobę (a zazwyczaj robią to za pomocą listu motywacyjnego) są dobrymi przywódcami.


4. Kontaktuj się osobiście
Zadzwoń osobiście do wybranych kandydatów i umów się na spotkanie. Podczas rozmowy telefonicznej słuchaj dokładnie reakcji kandydata, jego tonu głosu i sposobu, w jaki się wysławia. Możesz zadać już kilka wstępnych pytań. Wszystkie odpowiedzi notuj. Proces oceny właśnie się zaczął.


5. Wypróbuj kandydata
Przed właściwym spotkaniem, powitaj kandydata, przedstaw się i poczekaj np. kilkanaście sekund, aż sam zacznie rozmowę! Jeśli to kandydat rozpocznie dyskusję to umieść go na szczycie Twojej listy, bo będzie to oznaczać, że taki menedżer nie da się łatwo wyprowadzić z równowagi, będzie przejmował inicjatywę podczas ewentualnych negocjacji etc.


6. Zastosuj skalę
Oceniaj takie aspekty (w skali 1-10), jak pozycjonowanie własnej osoby jako eksperta, umiejętność prowadzenia rozmowy, kreatywność, opanowanie, umiejętność słuchania.
 
7.Ocena ostateczna. 
Bywa subiektywna, ale musisz podjąć ją na bazie informacji zebranych podczas wcześniejszych etapów. Jeśli np. potencjalny kandydat wyśle ci emaila z podziękowaniem za spotkanie, to jest duża szansa, że znalazłeś swojego kierownika zespołu – który nie odpuszcza, próbuje utrzymać kontakt i zbudować relację. To w sprzedaży jeden z najcenniejszych atutów.
 
D.D.



Podobne artykuły:

6 wskazówek jak przyciągnąć dobrych menedżerów


Metoda trzech

9 błędów rekrutacyjnych

Jak znaleźć dobrego kierownika zespołu