img_888

To jest za drogie!

Jeśli klient uważa, że cena jest wysoka, to głównie dlatego, że sprzedawca nie pokazał wszystkich korzyści, jakie niesie ze sobą zakup. Najłatwiejszym rozwiązaniem tego problemu jest zaangażowanie klienta w proces. Należy dowiedzieć się, czego w tej chwili klient potrzebuje najbardziej i uprzedzić ten moment w którym powie, że cena jest zbyt wysoka. Im szybciej Twoi sprzedawcy zdobędą informację o potrzebach klienta, tym łatwiej będzie im obalić wszelkie obiekcje.

Dobre praktyki dla sprzedawców:

  • Nie rozmawiaj o cenie zanim nie przedstawisz wszystkich najważniejszych korzyści.
  • Pokaż klientowi co zyska, jeśli kupi od Ciebie.
  • Rozbij” cenę na mniejsze części np. „Wydaje Pan zaledwie 3 złote dziennie!”
  • Porównaj cenę z cenami klienta np. „Jestem pewien, że nie ma Pan najniższych cen na rynku. My również. Płaci Pan za bardzo dobry produkt i wyjątkową obsługę posprzedażową.
  • Porównaj cenę z konkurencją. Jeśli klient stwierdza, że konkurencja ma taniej, to wykaż inne korzyści, których konkurencja nie może zapewnić.
  • Zaproponuj inne możliwości płatności. Jeśli klient uzna, że nie ma pieniędzy, to daj do zrozumienia, że to nie jest duży problem: zaproponuj możliwość zapłaty np. kartą kredytową, raty etc.
  • Odwróć ryzyko klienta. Idealnym przykładem jest gwarancja zwrotu pieniędzy np. w ciągu pierwszych siedmiu dni od zakupu.
  • Możesz zaproponować upust w zamian za korzyści takie jak referencje twojego produktu innym klientom, większy zakup, gotowość do dłuższej współpracy, gotowość do natychmiastowej zapłaty etc.

Dodaj komentarz