To jest za drogie!

img_520
Jeśli klient uważa, że cena jest wysoka to głównie dlatego, że sprzedawca nie pokazał wszystkich korzyści jakie niesie ze sobą zakup. Najłatwiejszym sposobem na ten problem jest zaangażować klienta w proces. Dowiedzieć się, czego w tej chwili klient potrzebuje najbardziej, zanim powie, że cena jest zbyt wysoka. Im szybciej Twoi sprzedawcy zdobędą informację o potrzebach klienta, tym łatwiej będzie obalić wszelkie obiekcje.



Dobre praktyki dla sprzedawców:

  •     Nie rozmawiaj o cenie zanim nie przedstawisz wszystkich najważniejszych korzyści.
  •     Pokaż klientowi co zyska, jak kupi od Ciebie.
  •     „Rozbij” cenę na mniejsze części np. „Wydaje Pan zaledwie 3 złote dziennie!”
  •     Porównaj cenę z cenami klienta np. „Jestem pewien, że nie ma Pan najniższych cen na rynku. My również. Płaci Pan za bardzo dobry produkt i wyjątkową obsługę posprzedażową.
  •     Porównaj cenę z konkurencją. Jeśli klient stwierdza, że konkurencja ma taniej, to wykaż inne korzyści, których konkurencja nie może zapewnić.
  •     Zaproponuj inne możliwości płatności. Jeśli klient uzna, że nie ma pieniędzy, to daj do zrozumienia, że to nie jest duży problem: zaproponuj możliwość zapłaty np. kartą kredytową, raty etc.
  •     Odwróć ryzyko klienta. Idealnym przykładem jest gwarancja zwrotu pieniędzy np. w ciągu pierwszych siedmiu dni od zakupu.
  •     Możesz zaproponować upust w zamian za korzyści takie jak referencje twojego produktu innym klientom, większy zakup, gotowość do dłuższej współpracy, gotowość do natychmiastowej zapłaty etc.