Przygotuj prezentacje

img_551
Jeśli już umówiłeś spotkanie, postaraj się dobrze się do niego przygotować. Rutyna i doświadczenie są ważne, ale istotniejsza jest prezentacja przygotowana dla i pod klienta, co oznacza iż powinna być oparta o konkretne przesłanki.



Aby przygotować prezentację dowiedz się



1.    Czy klient chce uzyskać jak najwięcej informacji podczas spotkania, czy ma ono na celu sprzedaż

2.    Czy osoba, z którą się spotykasz jest osobą decyzyjną. Jeśli nie jesteś pewien, poproś, aby na spotkaniu pojawiła się również właściwa osoba.

3.    Dowiedz się jak najwięcej o firmie i o potrzebach klienta. Zastanów się, kim jest twój klient – osoba fizyczna, czy firma. Jeśli to pierwsze, weź pod uwagę wiek, płeć, styl życia, itp., Jeśli klientem jest firma sprawdź jej sytuację finansową, strukturę organizacyjną, tak, aby dostosować się do potrzeb.

4.    Nie tylko prezentacja musi być zaplanowana i tworzona pod klienta. Przemyśl dokładnie , co chcesz powiedzieć podczas prezentacji. Tak, aby nie był to twój monolog, ale rozmowa z klientem. Postaraj się przewiedzieć, jakie klient może zadać pytania.



źródło: „Techniki sprzedaży”, Lennart Rosell, wydawnictwo BL Info Polska Sp. z o.o., Gdańsk