Recenzja książki Zgarnij klienta

‘Zgarnij klienta’ autorstwa Michaela Porta jest w pewien sposób książką autopromocyjną, jednak i tak warto po nią sięgnąć. Jej autor przedstawia kilka nieszablonowych pomysłów, jak dotrzeć do najlepszych klientów.

 

Co ciekawsze, przez słowo „najlepszy” niekoniecznie rozumie się tutaj takiego, który jest klientem z najzasobniejszym portfelem. Najlepszy klient, to według Porta taki, z którym będziemy chcieli pracować, który nas zainspiruje. Od tego obszaru autor rozpoczyna swoja książkę.

 

W pierwszym module publikacji stara się przekonać czytelników, aby pozbyli się klientów nie tylko nierentownych ale także takich, którzy są trudni w relacji, którzy przeszkadzają w pracy, przez których sprzedawca nie chce wykonywać swoich obowiązków. Port radzi pozbyć się tych klientów i zastąpić ich innymi. W tej części książki autor pisze również o tym, jak znaleźć rynek docelowy, skutecznie się prezentować, jak mówić do ludzi tak, aby chcieli nas słuchać, w jaki sposób nawiązywać relacje, wychodząc poza utarte schematy rozmów sprzedawca – klient.

 

W drugim module czytelnik znajdzie informacje stricte sprzedażowe: jak przygotować swoją ofertę, jak informować klientów o swoich produktach, jak sprzedawać, na czym polega cykl sprzedaży, jak budować zaufanie, itp.

 

Ostatni etap książki poświęcony jest sposobom dotarcia do klienta – budowaniu sieci kontaktów, rekomendacjom, działaniom w Internecie, komunikacji, sposobom prowadzenia rozmów i wystąpień, metodom pisania informacji oraz e-maili. Czytelnik znajdzie tu wiele interesujących wskazówek i porad. Są one użyteczne i mogą pomóc w zdobyciu klienta, zwłaszcza, iż autor przedstawia czasem niestandardowy punkt widzenia, poparty bogatym doświadczeniem.

 

Polecamy książkę dla wszystkich menedżerów i sprzedawców, którzy chcą poprawić swoje relacje z klientami lub zastanawiają się w jaki sposób dotrzeć do potencjalnych klientów.



Szczegóły znajdują się tutaj