Recenzja książki Totalny model sprzedaży

‘Totalny model sprzedaży’ to bardzo dobrze zorganizowana książka zwłaszcza dla osób rozpoczynających swoją ścieżkę zawodową w kierunku kierownika sprzedaży. Sam autor – Artur Bartosiński – twierdzi, iż jest to usystematyzowany podręcznik i za taki właśnie również my go uznajemy.

 

‘Totalny model sprzedaży’ to „zbiór narzędzi, technik i pomysłów, mających na celu podniesienie efektywności sprzedaży”, jak mówią słowa ze Wstępu. Zbiór ten jest wyraźnie poszeregowany i przejrzyście opisany. Każdy podrozdział książki odpowiada poszczególnym tematom – od kompetencji menedżera, przez strategię sprzedaży, tworzenie planów, motywowanie, kontrolę, po badanie lojalności i poziomu satysfakcji klienta. Drugi główny rozdział książki: Aktywna sprzedaż jest poukładany z tym samym zamysłem – każdy podrozdział dotyczy innego elementu sprzedaży – od budowania oferty, przez dotarcie do klienta, narzędzia sprzedaży, telemarketing, kontrolę aktywności.

 

Oczywiście nie jest to kompletne i szczegółowe omówienie i zebranie wszystkich technik i narzędzi w tym temacie. To jedynie pomysły lub rozwiązania wybrane przez autora, dlatego nie każdemu może odpowiadać identyczne podejście lub może nie być ono adekwatne do danej firmy.

 

Dużym atutem ksiązki są gotowe narzędzia – przykłady arkuszy oceniających, formularze, wykresy, które można wykorzystać w swojej pracy. Są one dokładnie omówione, zaprezentowane na przykładzie i wyjaśnione, dlatego tym łatwiejsze są w zastosowaniu.

 

Czytelnik nie znajdzie w tej pozycji odkrywczych teorii czy innowacyjnych stwierdzeń ale odnajdzie w niej usystematyzowaną, potrzebną wiedzę i gotowe do wdrożenia rozwiązania i narzędzia.



Szczegóły znajdują się tutaj