9 rzeczy, które musi wiedzieć CEO, gdy zamierza uczestniczyć w spotkaniu swojego sprzedawcy z klientem

img_873
Jeśli jesteś szefem firmy lub dyrektorem sprzedaży i planujesz iść razem ze swoim sprzedawcą na spotkanie z klientem, to musisz pamiętać o tych 9 rzeczach:

 

1. Sprzedawca będzie czuł presję związaną z Twoją obecnością na spotkaniu. To jednak niecodzienna sytuacja. Spraw, by sprzedawca poczuł się swobodnie. Rozmawiaj z nim na tematy nie związane bezpośrednio z biznesem. Pokaż mu, że jesteś człowiekiem.

 
2. Uświadom sprzedawcy, że jesteś po to, by mu pomagać. Klient, którego odwiedzasz, to klient sprzedawcy. Oczekuj od niego prowadzenia rozmowy i daj mu do zrozumienia, że jesteś tu po to, by go wspierać, jeśli zajdzie taka potrzeba.

 
3. Dowiedz się, jak możesz pomóc. Czy są jakieś konkretne obszary, w których sprzedawca będzie oczekiwał od Ciebie pomocy? Być może chciałby, byś zadał konkretne pytania klientowi? Sprzedawca doskonale wie, kiedy i jak chciałby, byś włączył się do rozmowy, ale może nie wiedzieć, jak Ci to powiedzieć.

 
4.Demonstruj szacunek względem każdej osoby, którą spotkasz przed, w trakcie i po spotkaniu sprzedażowym. Sprzedawca obserwuje Twój każdy ruch. To, w jaki sposób wchodzisz w interakcje z ludźmi, ma olbrzymi wpływ na sprzedawcę.

 
5. Wiedz, że cokolwiek powiesz i zrobisz na takim spotkaniu, będzie później powtórzone w całym zespole sprzedażowym. Nie ma w tym nic złego, ale trzeba o tym pamiętać. Chcesz, by postrzegali Cię, jako wsparcie w takich sytuacjach. Nie możesz kontrolować ich myśli, ale możesz sprawić,  by myśleli o Tobie dobrze.

 
6. To, co Ty uważasz za nieistotne, może mieć fundamentalne znaczenie dla sprzedawcy. Szanuj sprzedawcę. Pamiętaj, jesteś w terenie, a nie w swoim biurze.

 
7. Wyślij prywatną wiadomość do sprzedawcy po spotkaniu, w której pokażesz mu, jak bardzo cenisz sobie wspólną pracę. W taki sposób demonstrujesz swoje przywództwo, budujesz respekt i motywujesz podwładnych.

 
8. Po spotkaniu, skontaktuj się z menedżerem zespołu, a więc z bezpośrednim przełożonym sprzedawcy, powiedz, jak przebiegło spotkanie, czego się dowiedziałeś i przedstaw swoje plany. Menedżer zespołu będzie zapewne bardzo ciekaw, jaki był przebieg i wynik spotkania. Informując o tym menedżera, pokażesz, że rzeczywiście angażujesz się w pracę szeregowych pracowników oraz pokazujesz, że cenisz sobie wpływ zespołu sprzedażowego na całościowy sukces firmy.

 
9. Wyślij informację do klienta i kopie do sprzedawcy. To nie musi być nic długiego, ale z pewnością musi zawierać podziękowania za poświęcony czas.

 
Powyższe 9 punktów spowoduje, ze takie spotkania biznesowe przyniosą Tobie, sprzedawcy i klientowi realne korzyści.



Mark Hunter

Mark Hunter, jest autorem książski  “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.



Oryginalny artykuł znajduje się tutaj

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl