9 rzeczy, które musi wiedzieć CEO, gdy zamierza uczestniczyć w spotkaniu swojego sprzedawcy z klientem

img_873
Jeśli jesteś szefem firmy lub dyrektorem sprzedaży i planujesz iść razem ze swoim sprzedawcą na spotkanie z klientem, to musisz pamiętać o tych 9 rzeczach:

 

1. Sprzedawca będzie czuł presję związaną z Twoją obecnością na spotkaniu. To jednak niecodzienna sytuacja. Spraw, by sprzedawca poczuł się swobodnie. Rozmawiaj z nim na tematy nie związane bezpośrednio z biznesem. Pokaż mu, że jesteś człowiekiem.

 
2. Uświadom sprzedawcy, że jesteś po to, by mu pomagać. Klient, którego odwiedzasz, to klient sprzedawcy. Oczekuj od niego prowadzenia rozmowy i daj mu do zrozumienia, że jesteś tu po to, by go wspierać, jeśli zajdzie taka potrzeba.

 
3. Dowiedz się, jak możesz pomóc. Czy są jakieś konkretne obszary, w których sprzedawca będzie oczekiwał od Ciebie pomocy? Być może chciałby, byś zadał konkretne pytania klientowi? Sprzedawca doskonale wie, kiedy i jak chciałby, byś włączył się do rozmowy, ale może nie wiedzieć, jak Ci to powiedzieć.

 
4.Demonstruj szacunek względem każdej osoby, którą spotkasz przed, w trakcie i po spotkaniu sprzedażowym. Sprzedawca obserwuje Twój każdy ruch. To, w jaki sposób wchodzisz w interakcje z ludźmi, ma olbrzymi wpływ na sprzedawcę.

 
5. Wiedz, że cokolwiek powiesz i zrobisz na takim spotkaniu, będzie później powtórzone w całym zespole sprzedażowym. Nie ma w tym nic złego, ale trzeba o tym pamiętać. Chcesz, by postrzegali Cię, jako wsparcie w takich sytuacjach. Nie możesz kontrolować ich myśli, ale możesz sprawić,  by myśleli o Tobie dobrze.

 
6. To, co Ty uważasz za nieistotne, może mieć fundamentalne znaczenie dla sprzedawcy. Szanuj sprzedawcę. Pamiętaj, jesteś w terenie, a nie w swoim biurze.

 
7. Wyślij prywatną wiadomość do sprzedawcy po spotkaniu, w której pokażesz mu, jak bardzo cenisz sobie wspólną pracę. W taki sposób demonstrujesz swoje przywództwo, budujesz respekt i motywujesz podwładnych.

 
8. Po spotkaniu, skontaktuj się z menedżerem zespołu, a więc z bezpośrednim przełożonym sprzedawcy, powiedz, jak przebiegło spotkanie, czego się dowiedziałeś i przedstaw swoje plany. Menedżer zespołu będzie zapewne bardzo ciekaw, jaki był przebieg i wynik spotkania. Informując o tym menedżera, pokażesz, że rzeczywiście angażujesz się w pracę szeregowych pracowników oraz pokazujesz, że cenisz sobie wpływ zespołu sprzedażowego na całościowy sukces firmy.

 
9. Wyślij informację do klienta i kopie do sprzedawcy. To nie musi być nic długiego, ale z pewnością musi zawierać podziękowania za poświęcony czas.

 
Powyższe 9 punktów spowoduje, ze takie spotkania biznesowe przyniosą Tobie, sprzedawcy i klientowi realne korzyści.



Mark Hunter

Mark Hunter, jest autorem książski  “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.



Oryginalny artykuł znajduje się tutaj