12 rzeczy, które sprzedawcy chcieliby powiedzieć swojemu menedżerowi
Jeśli sami zastanawiacie się, co Wasi podwładni chcieliby Wam powiedzieć, to poniżej znajdziecie 12 najważniejszych informacji, które usłyszałem od sprzedawców.
Menedżerowie sprzedaży, przeczytajcie tę listę i zadajcie sobie pytanie, czy to dotyczy również Was. Jeśli jesteś sprzedawcą, to zapewne zgodzisz się z większością punktów, ale nie wykorzystuj ich jako usprawiedliwienia swojej nieudolności. Wybitni sprzedawcy odnoszą sukcesy niezależnie od okoliczności.
1. Nie mów mi, bym utrzymał cenę i nie oferował rabatu, gdy sam to robisz.
2. Jeśli mówisz, że skontaktujesz się z klientem, to zrób to. Nie wystawiaj mojej wiarygodności na szwank.
3. Gdy przychodzę do Ciebie z prośbą o radę, to nie dawaj mi wykładów oraz nie dawaj mi do zrozumienia, że robisz mi przysługę.
4. Nie krytykuj innych sprzedawców, gdy rozmawiasz ze mną.
5. Nie staraj się udowodnić mi, że jesteś lepszy niż ktokolwiek inny w firmie.
6. Jeśli chcesz przejąć kontrolę na konkretną sprzedażą, to dlaczego zostałeś menedżerem?
7. Nie chcę byś za każdym razem sprawdzał moje prezentacje sprzedażowe i czepiał się złych kolorów slajdów jakie użyłem w swojej prezentacji.
8. Jeśli dzwonię do Ciebie z pytaniem, to robię tak dlatego, że potrzebuję konkretnej informacji. Nie zakładaj od razu, że nie potrafię wykonywać swojej pracy.
9.Proszę byś był dostępny, gdy tego potrzebuję np. wtedy, gdy kontaktuję się wyższymi szczeblem pracownikami firmy klienta.
10. Jeśli chcesz, bym osiągał zaplanowane wyniki, to pomóż mi w tym. Nie myśl, że ciągłe przypominanie o wyrobieniu planu (często krzykiem) przyniesie pożądane rezultaty.
11. Gdy mówisz, że będziesz pracował razem ze mną, to rzeczywiście tak rób. Nie zmieniaj swojego postanowienia w ostatniej chwili z powodu jakiegoś wyimaginowanego kryzysu, którym nagle musisz się zająć.
12. Dlaczego nie praktykujesz tego, co mówisz? Mówisz jak powinienem dzwonić i rozmawiać z klientem, ale za każdym razem, gdy Ty dzwonisz do klienta, to robisz coś zupełnie innego.
Sprzedawcy i ich menedżerowie mają szansę nie tylko, na poprawę jakości komunikacji, ale również na stworzenie odpowiedniego środowiska sprzedażowego, które wpłynie na skuteczność całego zespołu i wzrost sprzedaży.
Przyjrzyj się dokładnie powyższym punktom i odpowiedz sobie szczerze, gdzie powinieneś zmienić swoje zachowanie jako menedżera.
Mark Hunter
Mark Hunter, jest autorem książski “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.
Oryginalny artykuł znajduje się tutaj