Zarządzaj zmianą albo zejdź ze sceny

img_226
„Zawsze szkoliliśmy naszych ludzi w ten sam sposób”. “Zafundowaliście zatem sobie bilet w jedną stronę do celu, jakim jest mierna regionalna struktura sprzedaży. Jeśli IBM, HP i wielu innych,wielkich graczy na rynku nie przetrwałoby stosując te same techniki zarządzania zespołami, to dlaczego uważasz, że Tobie się uda?” Taki dialog usłyszałem kiedyś od dwóch wysokich szczeblem menedżerów na jednej z konferencji dotyczących nowych trendów w zarządzaniu zespołami ludzkimi.



Zmiana nie musi oznaczać chaosu. Jeśli tylko w odpowiedni sposób podejdziesz do tego zagadnienia, to zmiany w sposobie zarządzania zespołem menedżerów nie muszą skończyć się katastrofą dla całej regionalnej struktury sprzedaży.
Rzeczy się zmieniają. To, co decydowało o sukcesie firmy jeszcze rok temu, dzisiaj jest już anachronizmem, a jutro będzie „kulą u nogi”, która może pociągnąć firmę na dno. Złe nawyki mają tę właściwość, że trudno je wyplenić, ponieważ kiedyś były przydatne. Telegraf też kiedyś był świetnym urządzeniem komunikacyjnym…

 
Nie stać Cię na trzymanie się starych, nieefektywnych reguł. Wszyscy podwładni polegają na Twoim przywództwie. Oczekują, że będziesz orientował się, co się dzieje na rynku, w samej organizacji oraz, że będziesz szybko i skutecznie reagował na bodźce zewnętrzne i wewnętrzne. Odpowiedzialność przytłacza, wiara podwładnego w profesjonalizm lidera jest deprymująca, ale taka jest codzienność Dyrektora Regionalnego sprzedaży!

 
Odpowiedz sobie na poniższe pytania – jeśli nie potrafisz, masz poważny problem. Zrób coś z nim, albo zejdź ze sceny.
1. Jakich nowych umiejętności nauczyłeś ostatnio swoich podwładnych? Czy wpłynęły pozytywnie na samych podwładnych i proces sprzedaży? Jak to sprawdziłeś?
2. Czy znasz nowe trendy szkoleniowe w zarządzaniu zespołem?
3. Ile czasu poświęciłeś na pracę w terenie ze swoimi ludźmi?
4. Co robisz w ciągu tygodnia, by wspierać poszczególnych menedżerów w ich codziennej pracy?
5. Ile procent środków ze swojego budżetu przeznaczasz na szkolenia podwładnych?
6. Co się zmieniło w Twoim stylu zarządzania w porównaniu z np. ostatnimi dwoma latami?



Lech Dworaczyński





Podobne artykuły:

Zmiana to kwestia wyboru

Czasy się zmieniają. Menedżerowie również powinni.

Pięć grzechów śmiertelnych w zarządzaniu zmianą

Zarządzanie zmianą w sprzedaży

Jak Ty marnujesz swój czas? Zarządzanie zmianą, cz..IX