Okazywanie uczucia klientowi

img_521
Jeśli zamierzamy powiedzieć klientowi, że nam zależy, to powinniśmy przede wszystkim to zademonstrować. Nie dotrzymanie słowa jest zazwyczaj bardzo szkodliwe dla biznesu.



„Pana/Pani telefon jest dla nas bardzo ważny”… Czy rzeczywiście jest?



Spędziłam całe dnie frustrując się czekaniem na linii i słuchając, jak ważny jest mój telefon. Nie nadużywajmy tego zdania, jeśli nie możemy lub nie zamierzamy sprawnie obsłużyć klienta. Słuchanie tej informacji w kółko, jest jeszcze bardziej irytujące i obraźliwe, niż słuchanie typowej muzyki, podczas gdy czekamy na rozmówcę.





Kiedy ostatnim razem dzwoniliście do biura obsługi klienta i doświadczyliście czegoś podobnego?



 “Doceniamy Pana/Pani biznes”… Naprawdę.



Jest wiele organizacji, które są bardzo dobre w okazywaniu swojej wdzięczności klientom. Oto kilka, prostych, tanich  sposobów na pokazanie klientowi, że jest dla nas cenny.



1. Zróbmy z tego osobistą sprawę.



Wysyłajmy spersonalizowane kartki np. mój dentysta już od 11 lat wysyła mi kartki na urodziny. Wysyłajmy kartki z podziękowaniami za to, że klient poleca nas komuś innemu. Kartki na rocznicę współpracy również są dobrym pomysłem.



2. Lepsze ceny w nagrodę za lojalność.



 Takie programy promocyjne są łatwe w zarządzaniu. Mi jest przyjemnie, gdy otrzymuję małą zniżkę od lokalnej pizzerii, której klientką byłam przez dłuższy czas.



3. Zachęta dla najczęściej kupujących.



Powinniśmy wiedzieć, kto kupuje najczęściej. Nagradzajmy ich!



4. Upominki firmowe.



Długopisy, kubki na kawę, czapki, smycze na klucze, pendrive’y etc. Nagradzajmy lojalność na wszelkie sposoby. Wszyscy lubimy, gdy dostajemy coś za darmo. Nawet błahostki.



5. Darmowa konsultacja, obsługa, analiza lub raport.



Oferujmy swoją wiedzę i doświadczenie za darmo. Pokazujmy klientom, którzy korzystają z produktu lub usługi X, że istnieje jeszcze Y, która również jest w Waszej ofercie, a która jest lepsza, ponieważ…



Utrzymanie starego klienta jest tańsza niż pozyskiwanie nowego. Zatem nagradzajmy lojalność. Przypominajmy nie tylko słowami, jak cenny jest dany klient. Bo jest bardzo cenny!



Barb Lyon



Oryginalny artykuł znajduje się tutaj