Email, który odświeży kontakt z klientem

img_831
Pierwszą rzeczą jaką możemy zrobić, by aktywizować potencjalnego klienta I zmusić go do odpowiedzi, gdy ten ignoruje nasze wysiłki, jest bycie szczerym i otwartym.



Nic nie jest bardziej frustrujące, gdy masz do czynienia z potencjalnym, dużym klientem, który nie kwapi się do utrzymywania jakiegokolwiek kontaktu.



Zdarzyło mi się to milion razy, nawet wtedy, gdy wszystkie sygnały świadczyły o tym, że dojdzie do transakcji. Często zdarza się, że klient po prostu nie odpowiada. Doświadczają tego nawet najlepsi z najlepszych sprzedawców.



To, o czym wszyscy musimy pamiętać, to właśnie fakt, że powodów takiego zachowania klienta jest mnóstwo: zmiana priorytetów, zmiana właściciela, działania konkurencji, sprawy osobiste, zmiany w budżecie etc.



Niezależnie od powodu i od tego, jak bolesna okaże się odpowiedź, zawsze lepiej jest wiedzieć co „jest grane” niż tkwić w niepewności.



Jak więc odblokować dostęp do tej wartościowej informacji?



Krok 1: Ułatw klientowi bycie szczerym. Wiele razy największą barierą w zdobyciu takiej informacji, jest fakt, że nasz kontakt nie chce być postrzegany jako ten zły. Klient zwyczajnie nie chce przekazywać Tobie złych informacji (czy to informacji o opóźnieniu, czy całkowitym zerwaniu rozmów). Twoim zadaniem jest uwolnić ich od poczucia winy i wydobyć prawdę.



Krok 2: Tytuł emaila. Największym błędem, jaki obserwuję, jest niewłaściwy tytuł maila. Najgorszy z nich to nieśmiertelne: „Przypominam się z…” Taki tytuł krzyczy: „Chcę Ci coś sprzedać!” Twój potencjalny klient natychmiast odniesie wrażenie, że chcesz czegoś od niego, czego nie może lub nie chce dać.



Krok 3: Przejdź do meritum. Jeśli chcesz uzyskać coś od klienta, który nie odpowiada, to im mniej owijania w bawełnę, tym lepiej (przykład poniżej). Technika, którą z sukcesem używam od lat:



Temat: Prośba o wskazówkę



Cześć John,



Czy byłbyś tak uprzejmy i odpowiedział mi, gdyż nie chcę zajmować Twojego czasu, które z poniższych najlepiej opisuje naszą obecną sytuację:



   1. Jestem gotów do rozmów.



    2. Wróć do mnie z tematem za miesiąc.



    3. Nie jestem zainteresowany.







Mark Hunter

Mark Hunter, jest autorem książski  “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.





Oryginalny artykuł znajduje się tutaj