Email, który odświeży kontakt z klientem

img_831
Pierwszą rzeczą jaką możemy zrobić, by aktywizować potencjalnego klienta I zmusić go do odpowiedzi, gdy ten ignoruje nasze wysiłki, jest bycie szczerym i otwartym.



Nic nie jest bardziej frustrujące, gdy masz do czynienia z potencjalnym, dużym klientem, który nie kwapi się do utrzymywania jakiegokolwiek kontaktu.



Zdarzyło mi się to milion razy, nawet wtedy, gdy wszystkie sygnały świadczyły o tym, że dojdzie do transakcji. Często zdarza się, że klient po prostu nie odpowiada. Doświadczają tego nawet najlepsi z najlepszych sprzedawców.



To, o czym wszyscy musimy pamiętać, to właśnie fakt, że powodów takiego zachowania klienta jest mnóstwo: zmiana priorytetów, zmiana właściciela, działania konkurencji, sprawy osobiste, zmiany w budżecie etc.



Niezależnie od powodu i od tego, jak bolesna okaże się odpowiedź, zawsze lepiej jest wiedzieć co „jest grane” niż tkwić w niepewności.



Jak więc odblokować dostęp do tej wartościowej informacji?



Krok 1: Ułatw klientowi bycie szczerym. Wiele razy największą barierą w zdobyciu takiej informacji, jest fakt, że nasz kontakt nie chce być postrzegany jako ten zły. Klient zwyczajnie nie chce przekazywać Tobie złych informacji (czy to informacji o opóźnieniu, czy całkowitym zerwaniu rozmów). Twoim zadaniem jest uwolnić ich od poczucia winy i wydobyć prawdę.



Krok 2: Tytuł emaila. Największym błędem, jaki obserwuję, jest niewłaściwy tytuł maila. Najgorszy z nich to nieśmiertelne: „Przypominam się z…” Taki tytuł krzyczy: „Chcę Ci coś sprzedać!” Twój potencjalny klient natychmiast odniesie wrażenie, że chcesz czegoś od niego, czego nie może lub nie chce dać.



Krok 3: Przejdź do meritum. Jeśli chcesz uzyskać coś od klienta, który nie odpowiada, to im mniej owijania w bawełnę, tym lepiej (przykład poniżej). Technika, którą z sukcesem używam od lat:



Temat: Prośba o wskazówkę



Cześć John,



Czy byłbyś tak uprzejmy i odpowiedział mi, gdyż nie chcę zajmować Twojego czasu, które z poniższych najlepiej opisuje naszą obecną sytuację:



   1. Jestem gotów do rozmów.



    2. Wróć do mnie z tematem za miesiąc.



    3. Nie jestem zainteresowany.







Mark Hunter

Mark Hunter, jest autorem książski  “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.





Oryginalny artykuł znajduje się tutaj


Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl