4 kroki milowe skutecznego przywództwa
W żadnym innym zawodzie zdolności przywódcze nie liczą się tak bardzo jak w zarządzaniu sprzedażą. Dlaczego? Ponieważ od sprzedaży zależy byt firmy. Liczą się Twoje umiejętności jako lidera, które przełożą się na dobry wynik sprzedaży całego regionu.
Oto 4 kroki milowe skutecznego lidera:
Przywództwo to działanie
Jesteś liderem, jeśli zachowujesz się jak lider tj. potrafisz przekonać swoich ludzi do konkretnych, pozytywnych zachowań nie używając do tego gróźb. To po pierwsze. Po drugie, jesteś liderem jeśli Twoi podwładni ZECHCĄ za Tobą podążać.
Przewodzenie liderom
Twoi podwładni to również menedżerowie, nie tylko sprzedawcy. Cała struktura regionalna opiera się na Twoim zespole menedżerskim. Dla tych ludzi musisz być dostępny niemalże całą dobę. Musisz znać ich problemy zarówno zawodowe jak i prywatne, znać ich mocne i słabe strony. Oni czekają na Twoje wsparcie.
Coaching i mentoring
Jak wspomniano powyżej jesteś liderem dla tych, którzy zdecydują się za Tobą podążać. Jesteś też liderem dla tych, którzy będą prosili Cię o pomoc i radę. To moment decydujący o tym, czy naprawdę masz zdolności przywódcze!
Przywództwo nie dotyczy Ciebie
Musisz zdać sobie sprawę, że zostałeś liderem struktury nie dla siebie, ale właśnie dla ludzi. Przełożeni uznali, że najlepszym człowiekiem na to stanowisko będziesz Ty, ponieważ tego wymaga dobro firmy. Jeśli będziesz myślał takimi kategoriami to odniesiesz sukces.
Bycie liderem to proces zdobywania szacunku i pozycjonowania siebie jako eksperta, oczywiście musisz posiadać również charyzmę, ale to przede wszystkim ciężka praca z ludźmi. Mając na uwadze powyższe 4 punkty możesz sprawić, by Twoje wysiłki były skuteczne.
D.D.
Podobne artykuly:
Cele osobiste vs. cele firmowe
Czasy się zmieniają. Menedżerowie również powinni.
Bycie liderem: style przywództwa i metody motywowania
Jaka jest Twoja rola w budowaniu potężnej kultury sprzedażowej?
Czy umiesz egzekwować swoja władzę?