Uwaga! Czy cierpisz na syndrom blokady sprzedażowej?

img_524
SBS – syndrom blokady sprzedażowej, to największy „zabójca” sprzedawców. To cicha, ukryta „choroba’, która pozostaje w uśpieniu w zbyt wielu umysłach. Ty i twoi ludzie możecie w ogóle nie wiedzieć o jej istnieniu.

 

By uchronić przed nią siebie i swoich ludzi, musisz nauczyć się rozpoznawać jej symptomy. 
Odpowiedz sobie, czy ty, bądź twoi podwładni mają następujące objawy:
  • Niechęć lub wahanie przed odebraniem telefonu, gdy dzwoni klient.
  • Niechęć lub wahanie przed wykonaniem telefonu do klienta, lub zwłaszcza do potencjalnego klienta.
  • Stosowanie następującej wymówki : „Gdybym tylko miał/a………….., to sprzedałby/sprzedałabym więcej”, za każdym razem, gdy raportujesz do swojego przełożonego.
  • Przemożna chęć do poświęcania zbyt dużej ilości czasu i energii na przygotowywanie się do spotkań, rozumiana bardziej jako wymówka do bycia aktywnym?
  • Niepokój i zażenowanie, gdy musisz prosić klienta o złożenie zamówienia spowodowane lękiem przed odrzuceniem?
  • Zbyt szybka gotowość do obniżania ceny w odpowiedzi na wahania klienta przed dokonaniem zakupu.
  • Obwinianie marketingu za słabe materiały i w konsekwencji słabe wyniki sprzedaży własnej.
  • Przemożna chęć do wykonywania roboty papierkowej, by tylko usatysfakcjonować przełożonego i mieć kolejną wymówkę do niepodejmowania działań sprzedażowych.
  • Tzw. niedzielny stres, występujący zazwyczaj pod wieczór spowodowany zbliżającym się poniedziałkiem i koniecznością powrotu do pracy.
  • Krytyczne podejście do produktu/usługi, którą sprzedajemy. Twierdzenie, że oferowane produkty/usługi nie zaspokajają potrzeb klientów.
  • Przerzucanie całej winy za własne niepowodzenia na wszechpotężny rynek.
  • Przerzucanie całej winy za własne niepowodzenia na terytorium sprzedażowe, na którym przyszło ci działać. 
  • Konkurencja zwyczajnie podcina ci skrzydła i jeśli nic się nie zmieni, to ty nie możesz nic zrobić.
  • Myślisz, że wszyscy twoi klienci są głupi.
  • Myślisz, że twój menedżer jest głupi.
  • Myślisz, że twoja firma jest głupia.
Symptomów jest dużo, a to z pewnością nie jest pełna lista. Jakieś przemyślenia? Niestety wspomniany syndrom jest zbyt powszechny. Na szczęście jednak, uczciwe przyjrzenie się temu problemowi i wszystkim jego symptomom sprawi, że będziemy zdolni do szybkiej reakcji na te niekorzystne objawy np. szukając pomocy u profesjonalistów, zanim problem dotknie ludzi w bezpośrednim otoczeniu.

 
Mark Hunter  



Mark Hunter, jest autorem książski  “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.



Oryginalny artykuł znajduje się tutaj 
 
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl