Uwaga! Czy cierpisz na syndrom blokady sprzedażowej?

img_524
SBS – syndrom blokady sprzedażowej, to największy „zabójca” sprzedawców. To cicha, ukryta „choroba’, która pozostaje w uśpieniu w zbyt wielu umysłach. Ty i twoi ludzie możecie w ogóle nie wiedzieć o jej istnieniu.

 

By uchronić przed nią siebie i swoich ludzi, musisz nauczyć się rozpoznawać jej symptomy. 
Odpowiedz sobie, czy ty, bądź twoi podwładni mają następujące objawy:
  • Niechęć lub wahanie przed odebraniem telefonu, gdy dzwoni klient.
  • Niechęć lub wahanie przed wykonaniem telefonu do klienta, lub zwłaszcza do potencjalnego klienta.
  • Stosowanie następującej wymówki : „Gdybym tylko miał/a………….., to sprzedałby/sprzedałabym więcej”, za każdym razem, gdy raportujesz do swojego przełożonego.
  • Przemożna chęć do poświęcania zbyt dużej ilości czasu i energii na przygotowywanie się do spotkań, rozumiana bardziej jako wymówka do bycia aktywnym?
  • Niepokój i zażenowanie, gdy musisz prosić klienta o złożenie zamówienia spowodowane lękiem przed odrzuceniem?
  • Zbyt szybka gotowość do obniżania ceny w odpowiedzi na wahania klienta przed dokonaniem zakupu.
  • Obwinianie marketingu za słabe materiały i w konsekwencji słabe wyniki sprzedaży własnej.
  • Przemożna chęć do wykonywania roboty papierkowej, by tylko usatysfakcjonować przełożonego i mieć kolejną wymówkę do niepodejmowania działań sprzedażowych.
  • Tzw. niedzielny stres, występujący zazwyczaj pod wieczór spowodowany zbliżającym się poniedziałkiem i koniecznością powrotu do pracy.
  • Krytyczne podejście do produktu/usługi, którą sprzedajemy. Twierdzenie, że oferowane produkty/usługi nie zaspokajają potrzeb klientów.
  • Przerzucanie całej winy za własne niepowodzenia na wszechpotężny rynek.
  • Przerzucanie całej winy za własne niepowodzenia na terytorium sprzedażowe, na którym przyszło ci działać. 
  • Konkurencja zwyczajnie podcina ci skrzydła i jeśli nic się nie zmieni, to ty nie możesz nic zrobić.
  • Myślisz, że wszyscy twoi klienci są głupi.
  • Myślisz, że twój menedżer jest głupi.
  • Myślisz, że twoja firma jest głupia.
Symptomów jest dużo, a to z pewnością nie jest pełna lista. Jakieś przemyślenia? Niestety wspomniany syndrom jest zbyt powszechny. Na szczęście jednak, uczciwe przyjrzenie się temu problemowi i wszystkim jego symptomom sprawi, że będziemy zdolni do szybkiej reakcji na te niekorzystne objawy np. szukając pomocy u profesjonalistów, zanim problem dotknie ludzi w bezpośrednim otoczeniu.

 
Mark Hunter  



Mark Hunter, jest autorem książski  “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.



Oryginalny artykuł znajduje się tutaj