Pierwsze 30 minut dnia pracy
Pierwsze 30 minut każdego dnia pracy nadaje ton na cały dzień. Dla większości ludzi, te pierwsze trzydzieści minut, to „wstrzelenie” się w codzienną rutynę. To pierwsza filiżanka kawy, sprawdzenie emaila, sieci i generalnie rozmowy z kolegami i koleżankami.
Nie będę tym, który powie, że nie powinniśmy pijać kawy na początku dnia pracy lub tym bardziej, abyśmy nie socjalizowali się z innymi, ale uważam, że możemy te czynności zostawić na później.
Najlepsi sprzedawcy i menedżerowie odpowiednio wykorzystują pierwsze minuty pracy. Dlatego bardzo dobrze jest wiedzieć, co dokładnie mamy zamiar robić konkretnego dnia. W tym celu odpowiednie planowanie dnia, dzień wcześniej jest niezbędne.
Dla każdego w sprzedaży, początkiem dnia powinno być wykonanie minimum trzech telefonów sprzedażowych, zanim zrobimy cokolwiek innego. W tym celu należy wiedzieć do kogo chcemy zadzwonić. Jeśli zaczynacie pracę wcześnie rano, to najpewniej nagracie się na poczty głosowe, ale nic w tym złego. Używanie poczty głosowej to skuteczny sposób na zademonstrowanie innym, w tym oczywiście klientom, że ciężko pracujemy i traktujemy swoich partnerów poważnie.
Te trzy telefony będą rozgrzewką przed resztą dnia pracy. Ta taktyka jest świetnym sposobem na przełamanie bardzo powszechnego problemu, jakim jest początkowa niechęć do wykonania pierwszego telefonu. Wiele badań pokazało, że ludzie marnują średnio 15 minut każdego dnia „przygotowując” się do wykonania pierwszego telefonu. Na ironię zakrawa fakt, że w czasie gdy Ty wykonasz swoje trzy telefony inni zaczną się dopiero szykować do ich wykonania. Wykorzystaj tę technikę również wtedy, gdy wrócisz np. z przerwy na lunch. Niech pierwszą rzeczą, jaką zrobisz będą właśnie te 3 telefony do kolejnych klientów. Okaże się nagle, że Twój dzień pracy przynosi o wiele więcej korzyści niż wcześniej.
Wypracowywanie w sobie, ale również u swoich podwładnych, jeśli jesteś menedżerem zespołu sprzedażowego, takiego rutynowego podejścia, spowoduje, że liczba wykonanych telefonów w ciągu dnia znacząco się zwiększy, a jakość relacji z klientami poprawi się, co będzie miało bezpośrednie przełożenie na wyniki sprzedaży. Zrozumiesz, że wcześniej źle wykorzystywałeś swój czas. Pamiętaj jedynie, że częścią tej rutyny musi stać się również wcześniejsze planowanie. Pod koniec każdego dnia pracy zaplanuj z kim jutro się skontaktujesz rano, a z kim po południu. Nie wpadaj w pułapkę odkładania spraw „na jutro”.
Mark Hunter
Mark Hunter, jest autorem książski “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.
Oryginalny artykuł znajduje się tutaj