Na co zwracają uwagę dobrzy menedżerowie oddziałów? Cz. 1
Najlepsi menedżerowie, to ci, którzy są produktywni, lojalni, pasują do roli, w której się znaleźli oraz do całej organizacji.Chcesz być dobrym menedżerem? Zwracaj uwagę na poniższe, kluczowe, obszary.
Produktywość
Czy Twoi podwładni wykonują swoje obowiązki na czas i zgodnie ze standardami jakościowymi? To ważny czynnik, któremu należy się przyjrzeć, a który ma duży wpływ na jakość pracy. Czy masz regularny proces ustalania celów, mierzenia postępów i zdobywania informacji zwrotnej? Czy Twoi menedżerowie są zadowoleni ze swojej pracy? Czy rywalizują między sobą? Odpowiedzi powiedzą Ci dużo o ich produktywności.
Lojalność i poświęcenie
Czy Twoi podwładni postrzegają jako prestiż, że pracują w Twojej firmie? Czy chwalą się tym wśród innych? Jak oceniasz ich lojalność i jak to sprawdzasz? Jak ocenisz ich poświęcenie? Czy starają się wdrażać własne pomysły usprawnienia pracy? Lojalnego i oddanego pracownika można rozpoznać po wielu czynnikach, musisz tylko nauczyć się rozpoznawać wykorzystywać sygnały.
Dobre pomysły, pozytywne zachowanie i umiejętność budowania relacji
Czy Twoi sprzedawcy lubią spotykać się z klientami, rozwiązywać ich problemy, przedstawiać nowe pomysły? Czy może jest odwrotnie i słyszysz same narzekania na klientów na kierowników zespołów i musisz rozwiązywać nieustannie konflikty?
Znajomość mocnych i słabych stron swoich ludzi
Absolutna podstawa w zarządzaniu. Czy znasz tak dobrze swoich podwładnych? Najlepsi menedżerowie mają dossier swoich podwładnych ze wszystkimi istotnymi informacjami na ich temat. Przede wszystkim tego, w czym są mocni i co ich w danej chwili motywuje. Dodatkowo, wiedża także, jakie role w zespole preferują, jakie style zarządzania są dla nich odpowiednie etc. Jeśli ludzie wykonują swoją pracę ponieważ muszą, a nie chcą, to system w końcu się załamie.
Stały rozwój
Rozumiany bardzo szeroko. Chodzi o poprawę własnych umiejętności, szkolenia podwładnych, ale również o rozwój całej firmy. Czy wskaźniki biznesowe poprawiają się? Jeśli nie, to mogą to być sygnały m.in. złego zarządzania. Jakie procesy szkoleniowe są używane w Twojej firmie? Czy są to stałe działania?