Pomijaj prezentacje i sprzedawaj więcej

img_881
Naprawdę myślicie, że klient chce siedzieć i słuchać Waszej nudnej prezentacji sprzedażowej?



Kogo chcecie oszukać?



Klient oczekuje dyskusji. Chce wiedzieć, dlaczego kupowanie od Was ma sens. Gdyby klient chciał obejrzeć prezentację, to prawdopodobnie obejrzałby ją na YouTube. Zadajcie sobie pytanie: Lepiej, gdybym to był ja czy film na YouTube?



Celem spotkania sprzedażowego  jest dyskusja, zaangażowanie i odkrycie potrzeb klienta.Im bardziej uda Wam się zaangażować klienta, tym bliżej będziecie zamknięcia sprzedaży.



Pracując ze sprzedawcami, mówię im by byli przygotowani oraz pewni siebie. Tak bardzo, by podczas spotkania nie potrzebowali żadnych materiałów marketingowych potrzebnych do zamknięcia sprzedaży.



Zbyt wielu sprzedawców jest pod tym względem „upośledzona”. Nie znają swojego biznesu,produktu,usługi na wystarczająco wysokim poziomie, co skutkuje niską pewnością siebie. Potrzebują Power Point’a, by przejść cały proces sprzedaży.



Jeśli zatem potrzebujecie materiałów promocyjnych, to nie znacie własnego biznesu. To staje się poważnym problemem, głównie z powodu Internetu, gdzie klient może znaleźć przecież wszystko.



Jeśli jedyne, co robicie, to dostarczanie informacji, które klient sam może znaleźć, nie marnując czasu na spotkania, to kim jesteście? Powiem wam – jesteście ludzką wersją Internetu.



Waszym zadaniem jest pomóc klientowi w zrozumieniu konkretnych aspektów sprzedaży.

Oczywiście możecie pokazać im ładne obrazki, certyfikaty, broszury etc., ale to wszystko jest bezużyteczne jeśli klient nie będzie wiedział, jak zakup waszego produktu czy usługi wpłynie na jego życie, biznes etc. To możecie osiągnąć tylko poprzez dyskusję.



Niech Wasze następne spotkanie będzie zorientowane na konwersację. Pomińcie całą prezentację i zadawajcie pytania.



Uważam, że w ciągu tygodnia lub dwóch stosując się do tej metody, zamknięcie więcej sprzedaży i będziecie mieli większy wpływ na waszych klientów.





Mark Hunter


Mark Hunter, jest autorem książski  “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.



Oryginalny artykuł znajduje się tutaj