Pewność siebie gwarantuje uzyskanie wyższej ceny. Jak pewny siebie jesteś?

Sprzedawcy zawsze chcą uzyskać lepszą cenę sprzedaży i nie chcą oferować zniżek, by zamknąć taką sprzedaż. Jaką rolę w takim równaniu odgrywa pewność siebie? Olbrzymią!



Osobiście uważam, że jest to równie potężne narzędzie w procesie sprzedażowym, jak każde inne.



Cena, jaką klient jest gotowy zapłacić musi być równa lub mniejsza od korzyści, które oczekuje uzyskać. No chyba, że nie ma innego wyjścia i musi kupić natychmiast.



Cenę budujemy na bazie poziomu zaufania jakie klient pokłada w uzyskaniu korzystnego dla siebie wyniku. To oznacza jedno: 100% procesu sprzedażowego musi skupiać się na budowania zaufania klienta.



By to osiągnąć, musimy zadać sobie pytanie o nasz poziom pewności siebie i zaufania, jakie pokładami w naszym procesie sprzedażowym i produkcie, który sprzedajemy.



Klient nie zaufa nikomu, jeśli nie będzie przekonany, ze sam sprzedawca wierzy w to co robi i , co sprzedaje. Każde niedociągnięcie w tym obszarze będzie sygnałem dla klienta, że coś się przed nim ukrywa.



Brak pewności siebie będzie skutkował jeszcze jedną rzeczą. Obniżką ceny.



Jak wchodzisz w interakcje z klientem? Co ważniejsze, jakie są odczucia klienta odnośnie waszych relacji? Oba te pytania mają duże znaczenie.



To, w jaki sposób traktujesz te relacje, wpływa na Twój ogólny poziom pewności siebie.

  • Czy twoja mowa ciała pokazuje, że kartę pewny siebie?
  • Czy twój ton głosu wskazuje na to samo?
  • Gdy próbujesz obalić obiekcje klienta, to czy próbujesz od tego uciec, czy starasz się rozwiązać problem od razu?
  • Czy, gdy prosisz klienta o złożenie zamówienia, to czy utrzymujesz z nim kontakt wzrokowy?



Cofnij się o krok i przemyśl dokładnie każdy element własnej prezentacji sprzedażowej i zadaj sobie pytanie: “Czy wszystko, co zawarłem w swojej prezentacji, pokazuje, że jestem pewny siebie i swojego produktu?”



Ostatecznie cena, którą otrzymasz będzie pochodną tego, czy udało cię zbudować zaufanie klienta i pozycjonować się jako ekspert, który potrafił zademonstrować swoją pewność



Mark Hunter



Źródło: Confidence warrants a higher price. How confident are you?