Pewność siebie gwarantuje uzyskanie wyższej ceny. Jak pewny siebie jesteś?
Sprzedawcy zawsze chcą uzyskać lepszą cenę sprzedaży i nie chcą oferować zniżek, by zamknąć taką sprzedaż. Jaką rolę w takim równaniu odgrywa pewność siebie? Olbrzymią!
Osobiście uważam, że jest to równie potężne narzędzie w procesie sprzedażowym, jak każde inne.
Cena, jaką klient jest gotowy zapłacić musi być równa lub mniejsza od korzyści, które oczekuje uzyskać. No chyba, że nie ma innego wyjścia i musi kupić natychmiast.
Cenę budujemy na bazie poziomu zaufania jakie klient pokłada w uzyskaniu korzystnego dla siebie wyniku. To oznacza jedno: 100% procesu sprzedażowego musi skupiać się na budowania zaufania klienta.
By to osiągnąć, musimy zadać sobie pytanie o nasz poziom pewności siebie i zaufania, jakie pokładami w naszym procesie sprzedażowym i produkcie, który sprzedajemy.
Klient nie zaufa nikomu, jeśli nie będzie przekonany, ze sam sprzedawca wierzy w to co robi i , co sprzedaje. Każde niedociągnięcie w tym obszarze będzie sygnałem dla klienta, że coś się przed nim ukrywa.
Brak pewności siebie będzie skutkował jeszcze jedną rzeczą. Obniżką ceny.
Jak wchodzisz w interakcje z klientem? Co ważniejsze, jakie są odczucia klienta odnośnie waszych relacji? Oba te pytania mają duże znaczenie.
To, w jaki sposób traktujesz te relacje, wpływa na Twój ogólny poziom pewności siebie.
- Czy twoja mowa ciała pokazuje, że kartę pewny siebie?
- Czy twój ton głosu wskazuje na to samo?
- Gdy próbujesz obalić obiekcje klienta, to czy próbujesz od tego uciec, czy starasz się rozwiązać problem od razu?
- Czy, gdy prosisz klienta o złożenie zamówienia, to czy utrzymujesz z nim kontakt wzrokowy?
Cofnij się o krok i przemyśl dokładnie każdy element własnej prezentacji sprzedażowej i zadaj sobie pytanie: “Czy wszystko, co zawarłem w swojej prezentacji, pokazuje, że jestem pewny siebie i swojego produktu?”
Ostatecznie cena, którą otrzymasz będzie pochodną tego, czy udało cię zbudować zaufanie klienta i pozycjonować się jako ekspert, który potrafił zademonstrować swoją pewność
Mark Hunter
Źródło: Confidence warrants a higher price. How confident are you?