Pasja jako narzędzie sprzedaży

img_444
Wszyscy wiemy, że istotą sprzedaży jest „zamykanie transakcji”. To moment,  w którym dokonuje się prawdziwa sprzedaż. Nie ma na świecie sprzedawcy, który nie używałby różnych technik pomagających w odniesieniu sukcesu. Jednakże ja uważam, że pasja jest najbardziej niedocenianym i najmniej używanym narzędziem w naszym arsenale, ponieważ jest to narzędzie, które bardzo trudno zmierzyć. Co więcej, nikt nie znalazł jeszcze skutecznego sposobu na nauczenie i pokazanie podwładnym jak to narzędzie wykorzystywać.



Dlaczego wielu sprzedawców nie wykorzystuje swojej pasji, jaką ma do pracy w sprzedaży? To proste. Pasję mają ci, którzy potrafią spojrzeć na swój zawód z pokorą, są skupieni i nie obnoszą się ze swoją wiedzą oraz doświadczeniem.

Pasja jest skutecznym narzędziem sprzedażowym, nie jest sztuczna i nie można udawać, że się ją ma przez dłuższy czas. Widać ją u ludzi, którzy autentycznie chcą poświęcać swój czas swoim klientom w każdej sytuacji. Jeśli wasz sposób myślenia nie zakłada pełnego poświęcenia się ludziom, to możecie przestać czytać, ponieważ reszta artykułu nie jest dla was. Jeśli jest inaczej, to zapraszam do lektury.



Pasja w sprzedaży jest widoczna , gdy sprzedawca poświęca swój czas, by rzeczywiście słuchać swoich klientów, bo zrozumieć ich potrzeby. Ta pasja wyraża się nie tylko poprzez pytania, które sprzedawcy zadają, ale również poprzez ton ich głosu i mowę ciała.

Sprzedawcy, którzy mają pasję, potrafią budować długotrwałe relacje z klientami. Korzystają na referencjach swoich klientów przy pozyskiwaniu nowych kontaktów. Charakterystyka człowieka z pasją, to charakterystyka sprzedawcy, który odnosi największe sukcesy.



Zanim zaczniecie szkolić swój głos, mowę ciała i zanim zaczniecie szukać w sobie pasji, pozwólcie, że zdradzę Wam jeden kluczowy składnik: serce. Pasja rodzi się z autentycznego przekonania, że chcemy pomagać swoim klientom zarówno w dobrych jak i złych czasach. Sprzedawca z sercem, który odnosi sukcesy, to ten, który pragnie najpierw służyć, a dopiero potem sprzedawać.



Nie zrozumcie mnie źle: posiadanie pasji nie oznacza permanentnej rezygnacji z zysku. To może oznaczać, że jesteśmy gotowi do rezygnacji z zysku na krótką metę, co przyniesie zawsze wspaniałe rezultaty w dłuższym okresie czasu – trwała relacja z klientem i stała sprzedaż oraz pozyskanie referencji.



Pasję można właściwie zmierzyć na kilka sposobów. Zacznijcie od zadania sobie prostego pytania: Czy pod koniec dnia moi klienci myślą o mnie pozytywnie i czy przyczyniłem się dzisiaj do ich sukcesu? To ważne pytanie. Musisz wiedzieć, czy jesteś ważnym elementem życia biznesowego swoich klientów, czy też wnosisz chaos do ich działalności. Innym kryterium jest ilość pozyskanych referencji od swoich dotychczasowych klientów. Jeśli twoi klienci postrzegają cię jako prawdziwego partnera, to chętnie polecą cię innym. Pamiętaj tylko, że jeśli klienci Cię nie lubią, to również, nader chętnie, udzielą Ci referencji, ale negatywnych.



Pasja w sprzedaży, jak wspomniałem, jest niedocenianym narzędziem. Dlatego właśnie wasza zdolność i gotowość do okazywania troski o interesy klienta będzie decydowała o Waszym sukcesie w dłuższym okresie czasu.



Mark Hunter




Mark Hunter, jest autorem książski  “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.

Prawa autorskie zastrzeżone przez MMX.



Oryginalny artykuł znajduje się tutaj