Mocno skończ 2013 rok, by dobrze zacząć 2014

img_887
Koniec roku jest tuż za rogiem, co znaczy, że nadal masz czas by dobrze zakończyć rok 2013! Jeden z najważniejszych powodów na takie zakończenie 2013 roku jest przygotowanie sobie odskoczni na rok 2014.



Zawsze uważałem to za paradoksalne, że w tym okresie roku, wielu sprzedawców panikuje, albo stara się niejako z rozpędu zakończyć rok. Jeśli ludzie panikują, to dlatego, że czują presję wyniku rocznego. Problem w tej sytuacji polega na tym, że panikując sprzedawcy popełniają zazwyczaj głupie błędy. Głównie oferują zbyt dużo rabatów i obniżek cen, niszcząc kompletnie zyski i jednocześnie zaufanie klienta do siebie i produktu, który sprzedają.



Jeśli, z drugiej strony, sprzedawcy liczą na to, że z rozpędu uda im się jakoś osiągnąć wynik, to zazwyczaj rozpoczynają dialog ze sobą, który zaczyna się mniej więcej tak: „Jeśli nie uda mi się wykonać planu na 2013, to nadrobię to w pierwszym kwartale 2014.”



Sprzedawco, nie zrozum mnie źle – chciałbym abyś wspaniale zaczął 2014 rok. Uważam jednakże, że jeśli będziesz z góry zakładał osiąganie wyników, które miały być zrealizowane w 2013 na początek 2014, to nigdy nie będziesz psychicznie nastawiony na skuteczne działanie w ostatnim kwartale 2013. Od razu założysz, że z rozpędu nadrobisz straty w następnym roku.



Moja sugestia? Nie panikować i nie odkładać działania.



Zamiast tego natychmiast zacznij pracę z obecnymi i potencjalnymi klientami. Ustaw tygodniowe cele, które są odrobinę bardziej ambitne niż zwykle. Przestań „przygotowywać” się do wykonania telefonu, tylko zwyczajnie zacznijcie dzwonić. Postaw sobie wyzwanie, które będzie np. oznaczało wykonanie 5 telefonów przed 9 rano każdego dnia.



Nawet jeśli uważasz się za utalentowanego w zadawaniu pytań, to przejrzyj jeszcze raz swoją listę pytań i dodaj do niej przynajmniej 2-3 nowe, które lepiej odkryją potrzeby i bolączki klienta.



Uwierz, że możesz dostać pełną cenę. Jeśli działasz tak jak większość sprzedawców, to zapewne będziesz starał się zamykać sprzedaże oferując duże zniżki. Musisz jednak uwierzyć, że nie tylko możesz, ale również zasługujesz na to, by sprzedać bez żadnych zniżek, po pełnej cenie. Przestań przebywać z ludźmi o negatywnym nastawieniu. Jeśli tacy są w twoim otoczeniu, to staraj się zmienić codzienną rutynę i nie spotykać się z nimi lub zwyczajnie poświęć się całkowicie kontaktom z klientami. Nie możesz sobie pozwolić na to, by otaczać się ludźmi, którzy spowodują, że zaczniesz panikować.



Powyższe, to tylko kilka sugestii, które pozwolą ci dobrze zakończyć 2013 rok, jak również właściwie rozpocząć 2014.



Jestem pewien, że sam również wpadniesz na inne pomysły, które z pewnością będą lepiej przystawały do twojej branży lub sytuacji sprzedażowej, w której się znajdujesz.



Mark Hunter

Oryginalny tekst znajdziesz na blogu Marka.

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl