Klienci zdecydują o premii dla sprzedawców
Sprzedawcy, którzy nie są poddawani stałej kontroli jakości ich pracy, nie przykładają wagi do właściwej obsługi klienta. Zdaniem ekspertów polska gospodarka traci na tym nawet 35 miliardów złotych rocznie – to połowa dziury budżetowej Funduszu Ubezpieczeń Społecznych. Natomiast jak wynika z najnowszych badań Programu Jakość Obsługi, aż 9 na 10 Polaków chce mieć wpływ na zarobki sprzedawców w zależności od satysfakcji z obsługi i dokonywać oceny już w punkcie sprzedaży. Od teraz będą mogli to zrobić nawet przez telefon.
Większość managerów jest świadoma znaczenia jakości obsługi w kontekście satysfakcji i lojalności swoich klientów. Jak jednak zwiększyć motywację personelu do zachowań zgodnych z firmowymi standardami? Jak wynika
z badań Programu jakoscobslugi.pl, 93% konsumentów jest zdania, że już sama świadomość pracownika o tym, że w każdej chwili może zostać oceniony przez klienta, ma realny wpływ na poprawę jakości obsługi. Księgi Skarg i Zażaleń odeszły już do lamusa, a badania satysfakcji i Tajemniczego Klienta często nie pozwalają na uzyskanie szybkiej informacji od prawdziwych klientów. Potwierdzają to badania Programu Jakość Obsługi – aż 4 na 5 Polaków chciało podczas zakupów przekazać firmie swoje uwagi, ale nie wiedzieli, jak to zrobić, ponieważ firma nie udostępniła im do tego odpowiednich narzędzi. Jednocześnie aż 9 na 10 Polaków chce decydować
o wysokości zarobków sprzedawców – przyznając im lub obcinając premię
w zależności od stopnia zadowolenia z jakości obsługi.
Odpowiedzią na potrzeby rynku jest darmowa aplikacja mobilna Premia360, dostępna w ramach Programu jakoscobslugi.pl. Aplikacja umożliwia polskim konsumentom m.in. szybką ocenę satysfakcji z obsługi już podczas zakupów. Ci najbardziej niezadowoleni mogą obrócić telefon o 180° – ocena zmienia się wówczas na najniższą. Premia360 pozwala też zaoszczędzić czas i pieniądze, gdyż dzięki geolokalizacji pokazuje okoliczne firmy wraz z oceną innych użytkowników oraz rabatami. Jak pokazują najnowsze badania Programu, zdaniem 98% respondentów takiej aplikacji na rynku jeszcze nie było, a 95% – że jest to świetne narzędzie do oceny sprzedawców. Aplikacja to jednak korzyści nie tylko dla konsumentów, ale także dla firm, które zyskują nowe narzędzie do codziennej motywacji personelu i nawiązania dialogu z klientami już w punkcie sprzedaży.
Więcej informacji na stronie:
http://www.jakoscobslugi.pl/Premia360
______________________________
Polski Program Jakość Obsługi to głos milionów konsumentów z całej Polski. Od 2008 roku monitoruje poziom jakości obsługi i satysfakcji polskich klientów, wyróżniając najprzyjaźniejsze firmy unikalną i prestiżową nagrodą – Gwiazdą Jakości Obsługi. To nowoczesna multiplatforma komunikacji pomiędzy konsumentami a firmami, źródło bezcennych informacji na temat jakości obsługi w Polsce i oczekiwań klientów. Opinie zgłaszane są 365 dni w roku, 24 godziny na dobę, na portalu www.jakoscobslugi.pl oraz za pomocą unikalnej aplikacji mobilnej Premia360.