Klienci zdecydują o premii dla sprzedawców

img_890
jakosc_obslugi
Sprzedawcy, którzy nie są poddawani stałej kontroli jakości ich pracy, nie przykładają wagi do właściwej obsługi klienta. Zdaniem ekspertów polska gospodarka traci na tym nawet 35 miliardów złotych rocznie – to połowa dziury budżetowej Funduszu Ubezpieczeń Społecznych. Natomiast jak wynika z najnowszych badań Programu Jakość Obsługi, aż 9 na 10 Polaków chce mieć wpływ na zarobki sprzedawców w zależności od satysfakcji z obsługi i dokonywać oceny już w punkcie sprzedaży. Od teraz będą mogli to zrobić nawet przez telefon.



 

Większość managerów jest świadoma znaczenia jakości obsługi w kontekście satysfakcji i lojalności swoich klientów. Jak jednak zwiększyć motywację personelu do zachowań zgodnych z firmowymi standardami? Jak wynika

z badań Programu jakoscobslugi.pl, 93% konsumentów jest zdania, że już sama świadomość pracownika o tym, że w każdej chwili może zostać oceniony przez klienta, ma realny wpływ na poprawę jakości obsługi. Księgi Skarg i Zażaleń odeszły już do lamusa, a badania satysfakcji i Tajemniczego Klienta często nie pozwalają na uzyskanie szybkiej informacji od prawdziwych klientów. Potwierdzają to badania Programu Jakość Obsługi – aż 4 na 5 Polaków chciało podczas zakupów przekazać firmie swoje uwagi, ale nie wiedzieli, jak to zrobić, ponieważ firma nie udostępniła im do tego odpowiednich narzędzi. Jednocześnie aż 9 na 10 Polaków chce decydować

o wysokości zarobków sprzedawców
– przyznając im lub obcinając premię

w zależności od stopnia zadowolenia z jakości obsługi.





Odpowiedzią na potrzeby rynku jest darmowa aplikacja mobilna Premia360, dostępna w ramach Programu jakoscobslugi.pl. Aplikacja umożliwia polskim konsumentom m.in. szybką ocenę satysfakcji z obsługi już podczas zakupów. Ci najbardziej niezadowoleni mogą obrócić telefon o 180° – ocena zmienia się wówczas na najniższą. Premia360 pozwala też zaoszczędzić czas i pieniądze, gdyż dzięki geolokalizacji pokazuje okoliczne firmy wraz z oceną innych użytkowników oraz rabatami. Jak pokazują najnowsze badania Programu, zdaniem 98% respondentów takiej aplikacji na rynku jeszcze nie było, a 95% – że jest to świetne narzędzie do oceny sprzedawców. Aplikacja to jednak korzyści nie tylko dla konsumentów, ale także dla firm, które zyskują nowe narzędzie do codziennej motywacji personelu i nawiązania dialogu z klientami już w punkcie sprzedaży.





Więcej informacji na stronie:

http://www.jakoscobslugi.pl/Premia360





______________________________





Polski Program Jakość Obsługi to głos milionów konsumentów z całej Polski. Od 2008 roku monitoruje poziom jakości obsługi i satysfakcji polskich klientów, wyróżniając najprzyjaźniejsze firmy unikalną i prestiżową nagrodą – Gwiazdą Jakości Obsługi. To nowoczesna multiplatforma komunikacji pomiędzy konsumentami a firmami, źródło bezcennych informacji na temat jakości obsługi w Polsce i oczekiwań klientów. Opinie zgłaszane są 365 dni w roku, 24 godziny na dobę, na portalu www.jakoscobslugi.pl oraz za pomocą unikalnej aplikacji mobilnej Premia360.