10 sekretów skutecznego zebrania sprzedażowego

img_512
Skuteczne zebranie sprzedażowe jest możliwe, a oto 10 sekretów, które Ci w tym pomogą.

1. Poświęć czas na jedno istotne zagadnienie. Nie staraj się omówić na jednym spotkaniu każdego palącego problemu. Jeśli będziesz tak robił, to nie rozwiążesz niczego, bo zabraknie Ci czasu, a sami podwładni nie zaangażują się wystarczająco.

2. Doceniaj zaangażowanie. Sprzedawcy uwielbiają być doceniani. Staraj się, by Twoi podwładni postrzegali każde zebranie zespołu jako okazję do wykazania się.

3. Informuj swoich podwładnych z odpowiednim wyprzedzeniem o tematach, jakie będziesz poruszał na zebraniu. Wymagaj od podwładnych, by przychodzili na takie zebrania przygotowani i rozliczaj ich z tego.

4. Zaczynaj i kończ zebrania punktualnie. Wymagasz od podwładnych, by szanowali czas klientów prawda? Oni również chcą, byś Ty szanował ich czas!

5. Poświęcaj czas na spotkania z konkretnymi sprzedawcami po spotkaniu, a nie w jego trakcie. Nie marnuj czasu pozostałych uczestników spotkania na rozwiązywanie problemów każdego sprzedawcy z osobna.

6. Pozwalaj na dyskusje. Prezentacja sprzedażowa bez informacji zwrotnej klienta nie ma wiele wspólnego ze sprzedażą. To samo dotyczy zebrań sprzedażowych z zespołem. Uczestnicy spotkania muszą swobodnie wyrażać swoje opinie na temat poruszanych zagadnień.

7. Poświęcaj minimum czasu na kwestie techniczne. Zebrania, które dotyczą np. tylko kwestii dostaw, aktualizowania cenników itp. będą postrzegane przez sprzedawców jako marnowanie ich czasu.

8. Osiągaj porozumienie odnośnie konkretnych kroków. Nie odkładaj spraw na później. Wymagamy od naszych sprzedawców, by byli precyzyjni i dokładni jeśli chodzi o procesy sprzedażowe. Tego samego musimy wymagać od siebie – zamykamy każdy otwarty temat zanim przejdziemy do następnego.

9. Staraj się, by na każdym zebraniu ze sprzedawcami poświęcać czas ćwiczenia, które będą miały pozytywny na rozwój osobisty każdego z uczestników.

10. Każde spotkanie musi mieć za swój główny cel motywowanie zespołu i budowanie przyjaznej atmosfery. Dla większości sprzedawców zebranie sprzedażowe jest podstawowym środkiem do budowania relacji z przełożonym i firmą jako całością. Postaraj się, by podwładni wychodzili z takich spotkań z pozytywnym nastawieniem.

W następnych artykułach rozwinę dokładniej każdy z tych 10 obszarów. Wszystkie sekrety oparte są na moim doświadczeniu jako menedżera sprzedaży, ale również jako uczestnika setek spotkań sprzedażowych.

Różnica pomiędzy zespołem skutecznym a miernym sprowadza się do kilku czynników. Jednakże jedna rzecz pozostaje niezmienna – jakość zebrań sprzedażowych. Wybitne zespoły sprzedażowe uczestniczą w zebraniach, które są zdecydowanie czymś więcej niż zwykłym przekazaniem informacji omówieniem statystyk.

Sukces zespołu sprzedaży nie zależy również od supersprzedawców, świetnych produktów, dobrej ceny, czy słabej konkurencji.

Oczywiście każdy z powyższych czynników pomaga, ale głównym jest zawsze wybitna kadra menedżerska.



Mark  Hunter



Mark Hunter, jest autorem książski  “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.



Oruginalny artykuł znajduje się tutaj