Rozmowa z Piotrem Kossowskim, dyrektorem sprzedaży Wealth Solutions

img_464
Piotr Kossowski od maja 2007 roku, pracuje na stanowisku Dyrektora Sprzedaży w Wealth Solution. Firma Wealth Solutions zajmuje się kreacją, sprzedażą i konsultingiem w zakresie produktów inwestycyjnych. Nie posiada własnej sieci sprzedaży ani oddziałów, a tworzone przez firmę produkty inwestycyjne (lokaty strukturyzowane) dystrybuuowane są m.in. we współpracy z rosnącym gronem pośredników finansowych. 



Menedżer Sprzedaży: Co uznaje Pan za największe wyzwanie w swojej pracy?

Piotr Kossowski: Największym wyzwaniem w mojej dotychczasowej pracy było stworzenie w Wealth Solutions sieci sprzedaży opartej na doradcach finansowych, oferujących swoim klientom źródeł szeroką paletę produktów. Musiałem przekonać profesjonalistów, działających od lat na rynku, że warto uzupełnić ofertę np. o Inwestycje w wino. Tak zbudowana sieć cechuje się niezwykłą elastycznością i efektywnością jednak jej budowa i utrzymanie wymagają wiele pracy. Udało nam się to zrealizować i obecnie możemy zaobserwować efekt „kuli śnieżnej”. Zadowoleni partnerzy i klienci przyciągają do naszej firmy nowe osoby, które chcą podjąć współpracę. Dzięki temu cały czas możemy zwiększać sprzedaż, a w pierwszym kwartale 2011 r. byliśmy na drugim miejscu pod względem sprzedaży produktów inwestycyjnych wśród firm doradztwa finansowego w Polsce.

 
M.S.: Na co szczególnie zwraca Pan uwagę w zarządzaniu sprzedażą?
P.K.: Kładę nacisk na trzy rzeczy: lojalność, etykę oraz stały kontakt. Ważne jest budowanie relacji opartych na wzajemnym zaufaniu. Tworzy się je przez lata w codziennej ciężkiej pracy i dbałość o szczegóły. Dlatego staramy się ciągle podtrzymywać kontakt i inwestować czas w naszych partnerów, tak by czuli oparcie w Wealth Solutions.

 
M.S.: Z jakimi największymi problemami zetknął się Pan w zarządzaniu ludźmi?
P.K.: Największym problemem było zintegrowanie tak dużej liczby partnerów, o różnym charakterze, profilu i skali działalności w jeden spójny oraz prężny system sprzedaży. Nasza sieć obejmuje już ponad 330 partnerów. Zarządzanie nimi wymagało od nas indywidualnego podejścia do każdego i zrozumienia jego potrzeb. Dopiero gdy nam się to udało, gdy się wzajemnie poznaliśmy, mogliśmy zaoferować każdemu to czego najbardziej potrzebował.

 
M.S.: Jakimi cechami powinien charakteryzować się menedżer, znajdujący się na stanowisku, które Pan zajmuje? 
P.K.: Najważniejsza jest komunikatywność i otwartość. To połowa sukcesu. Drugą rzeczą jest pracowitość i niespoczywanie na laurach. Tylko osoba obdarzona takimi cechami charakteru może odnieść sukces w sprzedaży.

 
M.S.: Jakich głównych błędów należy wystrzegać się na tym stanowisku?
P.K.: Najpoważniejszym błędem jest brak elastyczności w kontaktach z klientem i partnerami. Trzeba umieć wczuć się w ich sytuację i spróbować tak rozwiązywać wszelkie konflikty, by obie strony czuły się wygrane. Bez tego nie można liczyć na zbudowanie stałych relacji, a to tylko dzięki nim można odnieść prawdziwy sukces. 

 
M.S.: Jakie są Pana główne obowiązki? Jak liczny zespół Panu podlega?
P.K.: Cały czas pracuję nad rozwojem sieci sprzedaży i koordynuję jej działania. Dbam o ciągłe szkolenie naszych partnerów oraz wyposażenie ich w odpowiednie narzędzia pracy. Nie jest to łatwe, gdy współpracuje się z ok. 330 firmami i z każdym chce się mieć indywidualny kontakt. Istotnym elementem są spotkania z partnerami i ich klientami w całej Polsce – połowę roku w praktyce spędzam w podróży uczestnicząc w spotkaniach z siecią sprzedaży i organizując konferencje dla klientów.

 
M.S.: Dlaczego warto pracować w Państwa firmie, jako menedżer sprzedaży?
P.K.: Wealth Solutions to firma o niesamowitym potencjale, charakteryzująca się niezwykle prężnym rozwojem. W ciągu 4 lat zaufało nam 5 tys. klientów. Posiadamy również unikatową ofertę oraz ciągle pracujemy nad nowymi pionierskimi na polskim rynku rozwiązaniami. Jesteśmy liderami wine bankingu w Europie Środkowej, stworzyliśmy bardzo efektywny model inwestowania w ziemię, mamy jedne z najlepszych produktów strukturyzowanych w kraju, inwestujemy w sztukę oraz oferujemy bogata paletę produktów kredytowych. Dzięki temu każdy doradca finansowy znajdzie u nas produkty, które pozwolą mu osiągnąć sukces i przyciągnąć nowych klientów. 

 
Dziękuję za rozmowę,
Anna Dworaczyńska