Jak zarządzać zespołem sprzedażowym?

1.      Dlaczego została Pani kierownikiem/menedżerem zespołu sprzedażowego?

 
Szybko od momentu rozpoczęcia współpracy z ING zaczęłam odnosić sukcesy sprzedażowe w firmie, bardzo dobre wyniki segmentacyjne, na kolejnych spotkaniach z klientami czułam, że „zarażam” swoim entuzjazmem do firmy innych ludzi. Wówczas w uzgodnieniu z Dyrektorem Oddziału zdecydowałam się podjąć nowe wyzwanie i rozpocząć budowanie własnego zespołu. Pragnęłam podzielić się zdobytym doświadczeniem w sprzedaży z innymi, a jednocześnie móc dalej się dokształcać w relacjach z ludźmi.
 
2.      Co jest dla największym wyzwaniem w pracy kierownika zespołu sprzedaży?
 
Zdecydowanie największym wyzwaniem na mojej drodze menedżera było zbudowanie zespołu od podstaw, znalezienie ludzi chętnych do współpracy, dynamicznych, otwartych na zmiany. Kiedy już to osiągnęłam bardzo ważnym stało się budowanie wzajemnych relacji w zespole, dążenie do wyznaczania sobie i innym coraz to wyższych celów. Ciągle moim wyzwaniem jest rekrutacja i skuteczne wdrażanie nowych osób, nauka jak pomagać – nie przeszkadzając oraz jak stosować pozytywne wsparcie motywacyjne, jak wzbudzić lojalność wśród członków zespołu i ducha współpracy.
 
 3.      Jak wyglądały Pani pierwsze tygodnie/miesiące w zarządzaniu sprzedażą?
 
Podczas pierwszych tygodni, miesięcy jako menedżer ciągle uczyłam się wspólnej pracy zespołowej a jednocześnie nowej roli w jakiej się znalazłam. Zawsze bardzo dużo wymagałam od siebie, a następnie od zespołu. Starałam się uczyć na cudzych błędach, choć własne były i są nieuniknione. Pragnęłam zbudować zespół odnoszący sukcesy sprzedażowe, stąd uczestniczyłam bardzo mocno w spotkaniach handlowych moich przedstawicieli, dawałam im przykład jak działać, szukałam także jak najwięcej szkoleń dla siebie, studiów podyplomowych. Musiałam nauczyć się jak skutecznie przekazać umiejętności sprzedażowe, które sama wykonywałam raczej intuicyjnie.
 
4.      Za co ceni Pani swoją pracę jako menedżer?
 
Cenię ją przede wszystkim za możliwość kontaktu z ludźmi, za zarządzanie kreatywnością zespołu. Cieszą mnie  mniejsze i większe sukcesy osób w mojej grupie. Cenię tą pracę, bo bardzo często uczy pokory, uczy jak obcować z wieloma indywidualnościami. Lubię moją pracę za różnorodność aktywności i obowiązków jakie na mnie spoczywają.