Pan wybaczy, ale nie kupię od Pana
Wydaje się, że trudno o mniej racjonalną obiekcję, ale klient rzadko postępuje nieracjonalnie. Trzeba odkryć, co jest jego rzeczywistą obiekcją!
Sposoby zbijania obiekcji klienta:
• Dlaczego?
• Jaka jest przyczyna, że nie chce Pan kupić właśnie ode mnie, czy mogę zapytać jaka to przyczyna?
• Na pewno dobrze Pan przemyślał sytuację przed podjęciem tej decyzji. Chciałbym jednak wiedzieć jakie były Pana powody?
• Czyli tak naprawdę mówi mi Pan, że nie musi Pan ograniczać kosztów i zwiększać wydajności?
• Proszę się nie przejmować, liczba zamówień i tak przerasta naszą bieżącą obsługę. Chciałbym jednak wiedzieć, co spowodowało, że zmienił Pan zdanie?
• Czy mogę wiedzieć od kogo zdecydował się Pan kupić? (Poczekaj na odpowiedź)To bardzo dobra firma. Gdyby jednak chciałby Pan mieć jakieś zabezpieczenie, tak na wszelki wypadek, zgodnie z zasadą, że nie wkłada się wszystkich jajek do jednego koszyka, to proszę o kontakt. Proszę to przemyśleć.
• Chce Pan kupić od innego dostawcy? Czy podpisał Pan już zamówienie? Zapłacił już Pan? Ma Pan czas, żeby jeszcze zmienić zdanie. Wszyscy tak robią! Może zechce Pan rozważyć alternatywę w postaci naszego produktu?
• Czy to kwestia ceny? Jeśli tak, to jestem pewien, że mogę zaproponować Panu bardzo korzystne warunki kredytowania. Jeśli Pan sobie życzy, to jeszcze dzisiaj skontaktuje się z Panem nasz specjalista do spraw kredytowania?
• Nie chce Pan kupić od mnie teraz, czy w ogóle? Co musiałbym zrobić, by zyskać Pańską przychylność w przyszłości?
• Oczywiści, to Pana święte prawo, nie kupować ode mnie. Wiem jednak, że nasz produkt jest dla Pana atrakcyjny. Być może zna Pan kogoś, kto byłby zainteresowany naszym produktem?
• No cóż, szanuję Pana decyzję. Uważam jednak, że gdy usłyszy Pan coś więcej na temat naszego produktu, zechce Pan kupić od nas w przyszłości. Czy mógłbym Pana odwiedzić, powiedzmy, w przyszłym miesiącu?
Jak wy radzicie sobie z takimi zastrzeżeniami? Wszystkich, którzy chcieliby się podzielić swoją wiedzę i doświadczeniem zapraszamy do komentowania!