Specjaliści i menedżerowie z obszaru sprzedaży i marketinguna rynku pracy
Informacja prasowa Antal International
31.07.2013
Coraz częściej o doświadczonych specjalistów i menedżerów pracodawcy muszą zawalczyć. Ci najbardziej oblegani pracownicy są zadowoleni z obecnych prac. Otrzymują ponad 10 zaproszeń do procesów rekrutacyjnych rocznie i nie muszą na własną rękę poszukiwać nowego zatrudnienia, a jedynie wybrać najbardziej atrakcyjną ofertę. To sprawia, że oczekiwania kandydatów rosną.
Antal International opublikował wyniki 3. edycji badania „Aktywność specjalistów i menedżerów na rynku pracy”. Wyniki wskazują, że choć w Polsce jest wielu wykwalifikowanych, niebojących się zmiany czy relokacji ekspertów, to aby ich pozyskać, pracodawcy muszą składać oferty coraz bardziej atrakcyjne i przemyślane.
Aktywność specjalistów i menedżerów – poszukiwanie pracy
39% specjalistów i menedżerów poszukuje aktywnie pracy, 46% biernie – cv jest dostępne na portalach rekrutacyjnych i społecznościowych i respondenci są otwarci na nowe propozycje zawodowe. 15% pracowników średniego i wyższego szczebla w ogóle nie poszukuje nowego zatrudnienia. Wśród specjalistów z obszaru sprzedaży i marketingu 13% osób nie poszukuje pracy w ogóle, 45% poszukje biernie, a 42% aktywnie.
„Poszukiwani są przede wszystkim kandydaci z doświadczeniem w sprzedaży i zbudowanymi konkretnymi relacjami z klientami, czy lidearami opinii. Liczy się to z kim współpracowali na rynku i jak udało im się tą współpracę rozwinąć. Efektywni i z licznymi sukcesami specjaliści i menedżerowie to zawsze pożądani kandydaci, którzy rzadko kiedy muszą szukać pracy, raczej to praca szuka ich. Ważne jest ponadto angażowanie się w dodatkowe projekty w firmie, wychodzenie z inicjatywą, poszukiwanie nowych dróg dotarcia do klientów i do przekraczania załóżonych celów sprzedażowych, gdyż obecnie nie realizowanie celów, ale ich przekraczanie i bycie najlepszym w zespole ma znaczenie.” – komentuje Joanna Kuzioła, menedżer Antal Sales & Marketing.
Specjaliści i menedżerowie z obszaru sprzedaży i marketingu otrzymują średnio 6 zaproszeń do udziału w procesach rekrutacyjnych rocznie.
Co motywuje do pozostania w dotychczasowej organizacji?
Dla największego odsetka respondentów (54%) czynnikiem motywującym do pozostania w obecnej organizacji jest atmosfera i relacje personalne w firmie. Również często istotne jest otrzymywane wynagrodzenie (52%). Prawie co drugi badany zwraca uwagę również na brak atrakcyjnych ofert pracy na rynku.
„Pomimo, że specjaliści i menedżerowie często deklarują brak satysfakcji z otrzymywanego wynagrodzenia, jest ono jednak na tyle wysokie, że to właśnie pieniądze są jednym z głównych czynników motywujących do pozostania w organizacji. To dobra wiadomość dla pracodawców – świadczy o racjonalności polskich specjalistów i menedżerów i braku konieczności znacznego podnoszenia stawek. Jest to również wskazówka, że warto położyć większy nacisk na budowanie atmosfery w pracy, pomyśleć o spotkaniach integracyjnych i wspólnych aktywnościach budujących lepszą współpracę w organizacji” – komentuje Artur Skiba, dyrektor zarządzający Antal International i wiceprezes Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia.
Jak pozyskać specjalistów i menedżerów?
Jakie elementy powinny znaleźć się w ofercie pracy, aby specjaliści i menedżerowie zdecydowali się ją rozważyć? W tym obszarze dużo zależy od indywidualnych oczekiwań, natomiast respondenci wskazali elementy konieczne. Należy do nich wyższe od dotychczasowego wynagrodzenie (74%) i umowa o pracę (69%).
„Choć umowa o pracę jest wciąż istotna dla pokaźnej części specjalistów i menedżerów obserwujemy, że traci na znaczeniu w przypadku najbardziej obleganych ekspertów. Coraz częściej specjaliści IT, ale także wysoko cenieni pracownicy z innych branż, decydują się na elastyczną formę zatrudnienia” – podsumowuje Artur Skiba, dyrektor zarządzający Antal International i wiceprezes Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia.
Gotowość do relokacji, czyli jakie lokalizacje pracodawców skuszą specjalistów i menedżerów najbardziej?
Na dzisiejszym rynku pracy od wielu specjalistów i menedżerów wymagana jest mobilność. Dotyczy to zwłaszcza obszaru inżynierii czy handlu. 63% badanych wyraziło gotowość do relokacji po otrzymaniu atrakcyjnej oferty pracy. Do deklarujących największą mobilność grup należą: prawnicy (77%), przedstawiciele wyższej kadry zarządzającej (72%) oraz logistycy (71%).
O badaniu
Badanie Antal International Aktywność specjalistów i menedżerów na rynku pracy przeprowadzone było metodą CAWI w terminie 19.06-08.07.2013. W badaniu udział wzięło 1157 respondentów z Polski, w tym 31% kobiet i 69% mężczyzn. 47% respondentów to specjaliści, a 53% – menedżerowie. Badanie było anonimowe.
O Antal International
Antal International jest międzynarodową firmą executive recruitment posiadającą 110 oddziałów w 35 państwach w Europie, Azji, Afryce i obu Amerykach. Firma powstała w 1993 roku i jako jedna z pierwszych w branży rekrutacyjnej wprowadziła podział zespołów na specjalizacje. Konsultanci koncentrują się na wąskich sektorach i dyscyplinach, co czyni ich ekspertami w swoich dziedzinach. Więcej informacji na www.antal.com.
O Antal International w Polsce
W Polsce Antal International działa od 1996 roku i jest liderem rekrutacji specjalistów i menedżerów. Biura w Warszawie, Wrocławiu i Krakowie prowadzą projekty w Polsce i za granicą, dla największych globalnych oraz lokalnych przedsiębiorstw. Antal International świadczy usługę rekrutacji stałej, jak i zatrudnienia kontraktowego. Dzięki rozwiązaniom HR Consulting z zakresu oceny i rozwoju pracowników oraz Recruitment Process Outsourcing firma kompleksowo odpowiada na potrzeby pracodawców. Więcej informacji na www.antal.pl.
Kontakt dla mediów:
Agnieszka Wójcik
Senior PR Specialist
Tel. 22 483 51 05
Joanna Kucza
PR & Marketing Manager
Tel. 22 483 51 07
Kom. 608 082 524