Rozstrzygnięcie Plebiscytu Najważniejsze w Marketingu 2011
Rozstrzygnięcie Plebiscytu „Najważniejsze w Marketingu 2011”
Ranking Śląskiego Towarzystwa Marketingowego, który ruszył w styczniu br.był pierwszą próbą ustalenia najważniejszych zjawisk, wydarzeń, przedsięwzięć dotyczących świata marketingowców stworzoną przez nich samych. Towarzystwo przygotowało osiemnastopunktową ankietę, która dała możliwość wypowiedzenia się w takich kwestiach jak najważniejsza branżowa książka minionego roku, autorytet polskiego marketingu czy impreza integrująca środowisko.
Na skutek głosowania, w którym udział wzięła grupa niespełna trzystu osób osiągnięte zostały następujące wyniki:
1. Dla kategorii „Marketingowy koncept roku” :
50.9% zakupy grupowe
14.4% blog firmowy
17.0% obsługa klienta
15.9% inne odpowiedzi
2. Dla kategorii „Magiczne słowo marketingu”:
21.4% mem
24.0% cloud
35.4% start-up
16.6% inne odpowiedzi
3. Dla kategorii „Marketingowe wydarzenie roku „ :
24 % Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Katowicach
24.4% Kongres Dyrektorów Marketingu “Future Marketing” w Sopocie
24.4% IBM CMO Study 2011
19.2% inne odpowiedzi
4. Dla kategorii „Człowiek polskiego marketingu”:
19.9% Arkadiusz Jędrysiak
8.9% Dawid Szczepaniak
46.1% Paweł Tkaczyk
16.2% inne odpowiedzi
5. Dla kategorii „Człowiek światowego marketingu” :
58.7% Steve Jobs
11.4% Martin Lindstrom
21.0% Philip Kotler
5.9% inna odpowiedź
6. Dla kategorii „Autor polskiej publikacji książkowej” :
17.6% Katarzyna Pawlikowska
53.8% Paweł Tkaczyk
16.1% Jacek Pogorzelski
4.0% inne odpowiedzi
7. Dla kategorii „Marketingowa książka roku (autor polski)”b:
19.9% Czujesz? Czyli o komunikacji marketingowej i sprzedaży skierowanej do kobiet – K. Pawlikowska, M. Poleszak
49.4% Zakamarki marki – Paweł Tkaczyk
16.6% Marketing narracyjny. Jak budować historie, które się sprzedają? – Eryk Misiewicz
6.6% inne odpowiedzi
8. Dlakategorii „Marketingowa książka roku (autor zagraniczny)” :
39.5% Marketing 3.0 – Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan
15.9% Metafora w marketingu – Gerald Zaltman
28.8% Mózg na zakupach – A. K. Pradeep
6.3% inne odpowiedzi
9. Dla kategorii „Marketingowa konferencja roku:
28.0% Internet Poland w Warszawie
25.5% Kongres Dyrektorów Marketingu w Sopocie
24.4% Seminarium z cyklu Autorytety: Marketing 3.0
8.9% inne odpowiedzi
10. Dla kategorii „Źródło wiedzy marketingowej”:
33.6% Marketing przy Kawie
12.2% Media Run
35.8% Marketing w Praktyce
12.2% inne odpowiedzi
11. Dla kategorii « Film lub program TV poświęcony tematyce marketingowej » :
55.4% „Social Network”
21.0% Cykl „Z pioniera w milionera”
10.0% „Zawody 24h”
4.4% inne odpowiedzi
12. Dla kategorii „Prelegent roku” :
40.6% Janusz Palikot
15.5% Donald Tusk
11.1% Grzegorz Turniak
24.4% inne odpowiedzi
13. Dla kategorii „Platforma IT, aplikacja, oprogramowanie wspierające działania marketingowe”:
27.3% GetResponse
23.6% mAnalytics
29.2% AnoMail
14.4% inne odpowiedzi
14. Dla kategorii „Badanie, raport o dużym znaczeniu dla marketingu”
36.2% Diagnoza społeczna 2011
34.7% IBM CMO Study
12.2% Polska 2030
4.1% inne odpowiedzi
15. Dla w kategorii „Autorytet polskiego marketingu” :
19.6% Prof. Henryk Mruk
18.5% Prof. Lech Garbarski
45.4% Paweł Tkaczyk
8.9% inne odpowiedzi
16. Dla kategorii „Organizacja marketingowa, stowarzyszenie, grupa twórcza” :
35.4% Śląskie Towarzystwo Marketingowe
29.9% IAB Polska
19.2% Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego
5.9% inne odpowiedzi
17. Dla kategorii „Impreza integracyjna, jubileusz, cykl seminariów, szkoleń”
17.7% Silesia SEM
40.6% Wieczory z Marketingiem
19.9% Klub Strategów Marketingu
8.5% inne odpowiedzi
18. Dla kategorii „Blog poświęcony tematyce marketingu” :
44.3% blog Pawła Tkaczyka
21.0% blog Natalii Hatalskiej
13.7% blog Jacka Gadzinowskiego
11.8% inne odpowiedzi
Konkurs trwał od 19 stycznia do 4 kwietnia 2012. Rozstrzygnięcie plebiscytu nastąpiło podczas XXXVIII Wieczoru z Marketingiem Śląskiego Towarzystwa Marketingowego 5 kwietnia 2012 r. Uroczysta gala z wręczeniem dyplomów została przewidziana w dniach 13-14 czerwca 2012 podczas Kongresu ISO-Poland w Katowicach.
Laureatom serdecznie gratulujemy !
Więcej informacji na temat Plebiscytu Najważniejsze w Marketingu 2011” można znaleźć na stronie internetowej wydarzenia: www.najwazniejsze-w-marketingu.maestry.pl.