Relacja z Ogólnopolskiego Kongresu Skuteczna Realizacja Sprzedaży

30 czerwca w Warszawie odbył się II Ogólnopolski Kongres Skuteczna Realizacja Sprzedaży. Wydarzenie zebrało wielu uczestników z różnych branży, głównie dyrektorów sprzedaży i menedżerów działów sprzedażowych. Biorąc pod uwagę poziom merytoryczny możemy być pewni, iż uczestnicy byli usatysfakcjonowani.

 

Bogaty harmonogram, dobra organizacja, zaangażowanie uczestników, ciekawe prelekcje spowodowały, iż  Kongres można zaliczyć do ważniejszych wydarzeń w tej dziedzinie na rynku.



Kongres rozpoczął się od sesji networkingowej poprowadzonej przez Grzegorza Turniaka z BNI Polska. Dynamicznie poprowadzona sesja pozwoliła na nawiązanie wielu interesujących relacji biznesowych już na samym początku Kongresu. Był to bardzo owocny punkt programu.

Zaraz po sesji uczestnicy udali się do sali konferencyjnej, by wysłuchać serii prelekcji. Rozpoczął Marek Górecki z firmy Divante. Jego wykład dotyczył popularnego e-commerce, sprzedaży kanałami on-line itp. Na podstawie wielu przykładów zaprezentował, jak firmy przechodzą z kanałów tradycyjnych do sieci lub jak wykorzystują te kanały wzajemnie w celu zwiększenia sprzedaży.

Następnie mogliśmy wysłuchać Macieja Ossowskiego z GetResponse, którego wystąpienie także dotyczyło Internetu, a dokładniej tworzenia baz danych, ich zakupu czy pożyczaniu, oraz wykorzystywaniu ich potencjału sprzedażowego. Nie zabrakło także problematycznego punktu, dotyczącego zgody na wykorzystywanie baz danych oraz uwarunkowań prawnych.

O motywowaniu pracowników opowiedzieli Maciej Chabowski i Maciej Michalak z firmy Skills Designers. Ich wspólna i dynamiczna prelekcja spotkała się ze sporym zainteresowaniem. Zajęli się oni różnymi sposobami przekazywania informacji zwrotnej, zwłaszcza tej negatywnej. Temat sam w sobie jest kontrowersyjny, dlatego po prelekcji uczestnicy zadawali sporo pytań, zwłaszcza dotyczących krytyki zespołów w czasach kryzysu.

Wystąpienie Roberta Noworolskiego z firmy Quest Change Managers było na swój sposób  wyjątkowe. Prowadzący, można powiedzieć, zahipnotyzował słuchających, dzięki niewątpliwemu talentowi mówcy. Kwestia przez niego poruszona także był niezwykle ważka, a dotyczyła strategii i organizacji pracy handlowców.

Po nim wystąpił Sławomir Lasota z GFKM z zupełnie innym tematem: Narzędzia, które pomagają kontrolować wyniki sprzedaży. Była to szczegółowa analiza i  prezentacja arkuszy i wyliczeń pomocna dla wielu menedżerów.

Kongres zakończył się prelekcją Piotra Płóciennika z Octagon Consulting. Zajął się on tematem marketingu, m.in. tym, w jaki sposób powinien dział marketingu  współpracować z działem sprzedaży i jakie korzyści może taka relacja przynieść. Na koniec kongresu wszyscy uczestnicy otrzymali certyfikaty.

 

II Ogólnopolski Kongres Skuteczna Realizacja Sprzedaży był pożytecznym i interesującym  spotkaniem branży sprzedażowej. Mamy nadzieję, że organizatorom – firmie Forum Press – uda się w przyszłym roku przygotować III edycję Kongresu. Patronem medialnym Kongresu byli Marketing przy Kawie, Menedżer Sprzedaży, Outsourcing magazine, Marketer+, Marketingowiec.pl. FreshMail, Salesnews i ecommerce.



Szczegóły znajdują się tutaj