Recenzja książki Walka o wewnętrzne wpływy w firmie
Bardzo często główną przyczyną problemów w firmie nie jest nieudolność sprzedawców, czy kiepski produkt, słaba kondycja rynku, jak powszechnie się uważa. Konkurencja potrafi sobie przecież radzić w takiej sytuacji. Problem, często niezauważalny przez menedżerów, polega na sytuacji wewnątrz firmy. Konflikty, nieadekwatny podział obowiązków, nieokreślenie kompetencji i zakresu odpowiedzialności, biurokracja mogą dla firmy mieć niemal takie same konsekwencje jak kryzys gospodarczy.
Książka „Walka o wewnętrzne wpływy w firmie” traktuje właśnie o tym. Patrick Lencioni przytacza opowieść o młodym, zdolnym i ambitnym konsultancie Jude Cousinsie, który rozpoczynając własną działalność, natknął się u jednego z klientów na problem wewnętrznych konfliktów w firmie. Cousins powoli przechodzi etapy rozwiązania tego problemu, samodzielnie poszukując rozwiązań, dzięki czemu czytelnik ma do dyspozycji pełne case studies.
W drugiej części książki autor podejmuje próbę wytłumaczenia teorii silosu i uporania się z tym problemem. Przedstawia metodologiczne wyjaśnienie teorii, przykłady działań, zasady postępowania, itp.
Książka warta jest uwagi każdego menedżera pracującego w firmie o rozbudowanej bardziej lub mniej strukturze. Przykłady i ulepszenia zaproponowane przez Lencioniego mogą usprawnić działanie firmy, zwiększyć motywację pracowników i tym samym przynieść korzyści a co za tym idzie zyski dla firmy. Lektura polecana.
Szczególy znajdują się tutaj