Recenzja książki Sprzedaż i charakter
Książka „Sprzedaż i charakter” może mieć nieco mylący tytuł, gdyż jej tematyka jest o wiele szersza. Autorka tej pozycji – Iwona Majewska-Opiełka, rzeczywiście skupia uwagę na warunkach psychologicznych i uwarunkowaniach charakterologicznych w odniesieniu do sprzedaży, ale nie tylko. Przedstawia przede wszystkim jak należy pracować nad sobą, aby być lepszym sprzedawcą a szerzej mówiąc, aby lepiej wypełniać określone role.
W pierwszej części książki autorka stara się przeciwstawić mitom i pewnym naleciałościom, z jakimi, zwłaszcza w Polsce, kojarzy się zawód sprzedawcy. Są to cenne uwagi i informacje, z których często większość społeczeństwa, w tym niejednokrotnie samych sprzedawców, nie zdaje sobie sprawy. Następnie autorka opisuje cechy dobrego sprzedawcy, ale nie traktuje ich jako zamkniętą listę predyspozycji, które się posiada bądź nie. Skupia się natomiast przede wszystkim na tym, jak je w sobie wykształcić i jak je rozwijać. Omawiając dobrą sprzedaż Iwona Majewska – Opiełka nie prezentuje typowych technik sprzedaży, które znane są z wielu podręczników. Przedstawia raczej pożądane zachowania, jakimi powinien cechować się sprzedawca. Zaprezentowane są sposoby sprzedaży, ale nie tylko jako proste informacje , co zrobić, gdy klient odpowie w konkretny sposób. Nie ma tu gotowych formułek czy odpowiedzi na obiekcje, czytelnik znajdzie natomiast próbę wyjaśnienia zachowań klienta i tego, jak można wpłynąć na ich zmianę.
Dzięki ukazaniu sprzedaży z perspektywy charakterologicznej, a nawet osobowościowej, książka ta wydaje się być niezwykle interesującą i z pewnością może mieć duży wpływ na sprzedawców. „Sprzedaż i charakter” nie jest typowym podręcznikiem, raczej jest zbiorem wskazówek i rad, jak odnieść sukces w sprzedaży, a także w ogólnie pojętym życiu zawodowym i osobistym. Polecamy tę pozycję zarówno menedżerom sprzedaży jak i samym sprzedawcom.
Szczególy znajdują sie tutaj