Recenzja książki Społecznościowy Boom
Społecznościowy boom to nic innego jak książka dla każdego, kto zastanawia się, nad sensem korzystania w biznesie z mediów społecznościowych, a tym bardziej dla tych, którzy chcą dowiedzieć się, jak je najlepiej wykorzystać.
Jefferey Gitomer ukazuje przede wszystkim potencjał, jaki serwisy takie jak Facebook, Twitter, LinkedIn, You Tube czy Flickr mają oraz jaka jest ich szacowana wartość. Zazwyczaj są to sumy milionów dolarów, a potencjał to miliony użytkowników. Gitomer stwierdza, iż największym grzechem, jaki można popełnić współcześnie w sprzedaży jest niewykorzystanie tych źródeł.
To, na co autor zwraca uwagę jest jednak wartość. Wielokrotnie podkreśla, iż serwisy społecznościowe mają sens o tyle, o ile jesteśmy w stanie zaproponować użytkownikom interesujące treści czy narzędzia oraz o ile będziemy regularnie nad nimi pracować. Gitomer twierdzi, iż nie można się spodziewać, jak myśli wielu, natychmiastowego przełożenia czasu, jaki zainwestowaliśmy w prace nad tymi serwisami w zyski. Są to media czasochłonne, ale ich zasięg i sposób dotarcia do klienta jest nie do przeceniania.
Gitomer wyjaśnia sposoby działania poszczególnych serwisów – Facebooka, Twittera, Linkedina, Flickra, You Tuba, a także udziela rad, jak powinniśmy po nich się poruszać. Daje liczne wskazówki, jak stworzyć profil i co w nim umieszczać, jak poruszać się pomiędzy tymi kanałami i jak pozyskiwać klientów. Kreowanie wizerunku, cele marketingowe, komunikacja i przede wszystkim sprzedaż – o tym wszystkim pisze autor sporo uwagi poświęcają także blogom i stronom firmowym.
Wiedza i wskazówki Jeffreya Gitomera mogą okazać się bezcenne zwłaszcza dla tych, którzy dopiero rozpoczynają funkcjonowanie w rzeczywistości społeczności wirtualnych. To także przewodnik dla tych, którzy chcą zwiększyć swoje oddziaływanie w tej rzeczywistości i co za tym idzie zwiększyć dzięki temu sprzedaż.
Szczegóły znajdują się tutaj