Recenzja książki Nie

Książka „Nie” Jany Kemp nie jest napisana stricte dla osób związanych ze sprzedażą, może się jednak okazać bardzo przydatna przede wszystkim dla nich.



Jest to krótki przegląd po metodach odmawiania, sposobach, na powiedzenie „Nie”, bez obrażania kogokolwiek, w atmosferze wzajemnego szacunku. Autorka wyjaśnia, na czym polega asertywne odmawianie zgodne z własnymi wartościami. Kemp przedstawia kilkadziesiąt sposobów na odmawiania, jednak nie poprzestaje tylko i wyłącznie na tym. Wydaje się, że równie ważne jeśli nie ważniejsze, jest nie tyle samo mówienie nie, ale rozważne i zgodne z własnym poczuciem wartości podejmowanie decyzji. Potrzeba odpowiedniej ilości czasu, na przemyślenie konsekwencji decyzji, dokładne przyjrzenie się argumentom i kontrargumentom, a następnie zadecydowanie zgodnie z własnym oglądem sytuacji oraz wytrwanie w tej decyzji.

Dlaczego ta książka jest ważna dla osób pracujących w sprzedaży ? Klienci nierzadko wysuwają nierealne żądania, negocjują, obniżają ceny kosztem prowizji, a sprzedawcy niestety za często się na to godzą. To jeden z wielu przykładów wykorzystania pozycji Jany Kemp do pracy.

Na pewno dzięki tej lekturze zyskać można więcej pewności siebie, więcej asertywności, a także więcej czasu, którego nie będziemy już poświęcać na spełnianie oczekiwań innych.