Recenzja książki Nauka perswazji

„Nauka perswazji”

Kevin Hogan

 

„Nauka perswazji” to fascynująca książka, dotycząca sposobów wywierania wpływu i przekonywania innych do konkretnych zachowań. Hogan stara się wyjaśnić czytelnikom sposób działania ludzkiego mózgu i przyczyny, dla których podejmowane są pewne decyzje. Książka jednak nie jest zwyczajną bazą wiedzy, naszpikowaną teorią. Autor przytacza w niej wiele badań i autentycznych historii, opisujących konkretne zachowania i wybory, jakie podejmują klienci i nie tylko w codziennym życiu. Książka jest niezwykle interesującą lekturą, gdyż obfituje w wiele przykładów ćwiczeń, a także wywiera wpływ przede wszystkim na samych czytelników, skłaniając ich do innego sposobu patrzenia na pewne fakty.

 

Autor podaje kilka praktycznych metod wywierania wpływu, a także przytacza okoliczności, które wspomagają takie działania. Zwraca często uwagę, jak wiele zależy od nas samych, nie tylko od tego co mówimy, ale jak mówimy, jaka jest nasza postawa, jak zadajemy pytania, jak formułujemy odpowiedzi, jak się zachowujemy, jak wyglądamy, itp. „Nauka perswazji’ to ciekawa pozycja, która na pewno pomoże w relacji z klientami, z tego właśnie względu polecana jest kierownikom sprzedaży. Co więcej, książka Hogana to bardzo przydatny poradnik, który może mieć zastosowanie także w codziennych relacjach z innymi ludźmi, a jej dużą zaletą jest sposób, w jaki została napisana. To książką do przeczytania w kilka godzin, a wnioski i wiedza, jakie można z niej wynieść mogą przynieść bardzo wymierne rezultaty.

 

Szczegóły znajdują się tutaj